ویروس کرونا 7 روز در سطح خارجی ماسک می ماند

به گزارش تور استانبول، - پژوهشگران دانشگاه هنگ کنگ می گویند ویروس کرونا دستکم تا یک هفته روی سطح خارجی ماسک های صورت باقی می ماند و به مردم توصیه نموده اند تا حد امکان این سطوح را لمس نکنند.

ویروس کرونا 7 روز در سطح خارجی ماسک می ماند

در نتایج تحقیقات این دانشگاه که روز دوشنبه در نشریه لانست منتشر شد آمده است: با این حال ویروس کرونا روی سطح صاف دوام بسیار کمتری دارد برای نمونه روی دستمال کاغذی و کاغذ چاپ بیش از 3 ساعت دوام نمی آورد.

این محققان افزوده اند ضد عفونی کردن و شستن مرتب دست ها برای از بین بردن ویروس بسیار موثر است به طوری که این ویروس تا قبل از اینکه فردی را مبتلا کند با مواد ضد عفونی و آب و صابون خیلی سریع از بین می رود.

محققان همچنین در محیط های آزمایشگاهی اقدام به آزمایش ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح مختلف نموده و به این نتیجه رسیده اند که ویروس روی لباس ها و چوب بیش از یک روز دوام نمی آورد بیشترین دوام ویروس کرونا جدید روی سطوح فولادی ضد زنگ و پلاستیک است که بر اساس این تحقیقات می تواند 4 تا 7 روز باقی بماند.

آن ها تاکید کردند که ضدعفونی کننده هایی که مردم در خانه هایشان مورد استفاده قرار می دهند و آب و صابون برای از بین بردن ویروس بسیار موثر بوده است و بسرعت آن را می کشد.

ویروس کرونا که از اواخر ماه دسامبر از شهر ووهان در مرکز چین شیوع پیدا کرد باعث سرفه های خشک و طولانی مدت، تب شدید، بی رمق شدن بدن، سرگیجه و بعضا اسهال و استفراغ در بیمار می گردد و در صورت شدت دریافت تنگی نفس بوجود می آید.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 930

به "ویروس کرونا 7 روز در سطح خارجی ماسک می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا 7 روز در سطح خارجی ماسک می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید