وان پلاس 10 پرو شاید از شارژ سریع 125 وات پشتیبانی کند

به گزارش تور استانبول، وان پلاس 9 پرو در حال حاضر بهترین پرچم دار این شرکت محسوب می شود که از شارژ سریع 65 وات پشتیبانی می کند. این یعنی در عرض حدود 30 دقیقه، باتری این گوشی را می توانید به طور کامل شارژ کنید. حالا به نظر می رسد سرعت شارژ وان پلاس 10 پرو حدود 2 برابر نسل قبلی خود خواهد بود.

وان پلاس 10 پرو شاید از شارژ سریع 125 وات پشتیبانی کند

بر اساس اعلام یکی از افشاگران، گوشی وان پلاس 10 پرو و تعدادی از دیگر گوشی های هلدینگ BBK با سرعت شارژ 125 وات راهی بازار خواهند شد. برای یادآوری باید بگوییم که شرکت های وان پلاس، اوپو، ویوو و ریلمی همگی زیرمجموعه هلدینگ BBK محسوب می شود. در هر صورت این افشاگر به گوشی های ریلمی GT 2 پرو، سری اوپو فایند X4، سری اوپو N و رینو 8 پرو اشاره کرده که به نظر می رسد مبتنی بر این سرعت شارژ خواهد بود. متأسفانه هنوز اطلاعاتی درباره سرعت شارژ بی سیم این گوشی ها فاش نشده است.

به احتمال زیاد وان پلاس از همان تکنولوژی 125 وات اوپو موسوم به Flash Charge بهره می برد که سال گذشته معرفی گشت. در این رویداد اوپو گفت که با بهره گیری از این فناوری، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در عرض فقط 20 دقیقه به طور کامل شارژ می شود. هنوز مشخصات باتری وان پلاس 10 پرو فاش نشده ولی با توجه به اینکه ظرفیت باتری نسل قبلی این گوشی به 4500 میلی آمپر ساعت می رسد، احتمالا گوشی 10 پرو هم با باتری مبتنی بر ظرفیت مشابه راهی بازار خواهد شد.

اگرچه سرعت شارژ بالا بدون شک جذابیت زیادی دارد، اما از طرف دیگر عمر باتری را با سرعت بیشتری کاهش می دهد. به عنوان مثال اوپو اعلام کرده که بعد از انجام 800 شارژ کامل با سرعت شارژ 125 وات، ظرفیت باتری به 80 درصد ظرفیت اولیه خود می رسد. این یعنی بعد از حدود 2 سال، کاربران تقریبا یک پنجم ظرفیت باتری گوشی خود را از دست می دهند. البته این سناریو زمانی محقق می شود که کاربران هر روز باتری گوشی را از صفر تا صد شارژ کنند که معمولا کمتر کسی اینگونه عمل می کند. اما در هر صورت نسبت به دیگر سرعت های شارژ، در این روش ظرفیت باتری با سرعت بیشتری کاهش پیدا می کند.

البته از آنجایی که این فناوری اوپو سال گذشته رونمایی شده، اگر وان پلاس بخواهد از آن استفاده کند احتمالا طی این مدت بهبودهایی پیدا کرده و به همین علت شاید در گوشی های تازه فشار کمتری به باتری وارد کند. همچنین امیدواریم وان پلاس 10 پرو با انواع شارژرها سازگاری خوبی داشته باشد. به عنوان مثال اوپو فایند X3 پرو با وجود اینکه سرعت شارژ بسیار بالایی دارد، اما اگر از دیگر شارژرها استفاده کنید سرعت شارژ به طور عجیبی پایین می آید.

منبع: Android authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1882

به "وان پلاس 10 پرو شاید از شارژ سریع 125 وات پشتیبانی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس 10 پرو شاید از شارژ سریع 125 وات پشتیبانی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید