همکاری ایران و چین برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که به کشور چین سفر نموده با لوو وی رییس سازمان فضای مجازی این کشور ملاقات و تبادل نظر نموده است.

همکاری ایران و چین برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، در این ملاقات که سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین نیز حضور داشت، طرفین ضمن تاکید بر توسعه مناسبات و گسترش روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف، خواهان همکاری جامع و نزدیک تر در زمینه اینترنت، فضای مجازی و فناوری اطلاعات شدند.

طرفین ضمن اشاره به تهدیدات ناشی از اعمال نفوذ بعضی کشورها در فضای مجازی و نقش یک کشور خاص در اعمال مقررات و قوانین حاکم بر این حوزه اشاره و خواهان همکاری و هماهنگی لازم در این زمینه برای کاهش نفوذها و افزایش حضور در تصمیم گیری ها شدند.

از جمله موضوعات مهم دیگر مورد تبادل طرفین در این ملاقات موضوع توسعه اینترنت و نقش آن در توسعه دولت الکترونیک و ضرورت تبادل نظرات و تجربیات دو کشور در این زمینه بود.

همچنین دو طرف در خصوص همکاری در زمینه توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات که در هر دو کشور به عنوان یک ضرورت به حساب می آید و زمینه تسهیل و تسریع دسترسی شهروندان به یک شبکه امن و قابل اطمینان و فراگیر را فراهم می نماید، تاکید کردند.

طرفین متعهد شدند تا به منظور عملیاتی نمودن و اجرای توافقات فوق، هر چه سریع تر نسبت به تشکیل کارگروه تخصصی اقدام کنند.

در این ملاقات محمود واعظی از رییس سازمان فضای مجازی چین دعوت کرد تا به منظور نظارت بر توافقات انجام شده اخیر و فراهم کردن زمینه های اجرایی آن در آینده ای نزدیک به تهران سفر کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 597

به "همکاری ایران و چین برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و چین برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید