نیروی دریایی ایالات متحده در حال توسعه سلاحی است که مانع از صحبت کردن دشمن می شود

به گزارش تور استانبول، وقتی در حال صحبت کردن با اپلیکیشن زوم هستید؛ می دانید که آزاردهنده ترین و مخل ترین اتفاق، پژواک صدای شما و دیگران است. شنیدن صدای خودتان آن هم با کمی تاخیر می تواند خیلی وحشتناک باشد و عملا نتوانید روی افکار خود تمرکز کنید و منسجم سخن بگویید. پایان، پیش از اینکه کنترل همه چیز را از دست بدهید؛ فریاد می زنید که لطفا همه میکروفون های خود را خاموش کنند.

نیروی دریایی ایالات متحده در حال توسعه سلاحی است که مانع از صحبت کردن دشمن می شود

نیروی دریایی ایالات متحده به وضوح از این پدیده آگاه است و ظاهرا در پی استفاده از آن در یک سلاح جنگی غیرکشنده است تا صحبت کردن را تقریبا برای دیگران غیرممکن کند.

این دستگاه نو که سیستم handheld acoustic hailing and disruption یا AHAD از یک میکروفون دوربرد برای ضبط صدای افراد استفاده می کند و بعد این صدا با اندکی تاخیر از طریق بلندگوهای قدرتمندی پخش شده و دوباره به گوش فرد می رسد. این دستگاه می تواند برقراری تماس و مکالمه یا ادامه یافتن مکالمات و همین طور ارسال پیام ها را برای ارتش کشورهای مختلف بسیار سخت کند؛ چیزی که بسیار حیاتی و ضروری است!

نیروی دریایی ایالات متحده این دستگاه را در سال 2019 ثبت اختراع کرده و ظاهرا اکنون ساخته و آماده شده است. برخی گزارش ها، از تحویل نمونه اولیه آن به یکی از یگان های نیروی دریایی برای تست و ارزیابی خبر می دهند.

برای ایجاد مزاحمت بیشتر، مخترعین پیشنهاد دادند از بلندگوهای جهت دار استفاده شود که توانایی انتقال صدا به طور دقیق به یک منطقه کوچک را دارند و می توانند افراد را دقیقا هدف قرار دهند. در این صورت، هر فردی انگار در حال مکالمه با خود است و دیگر نخواهد توانست با دیگران صحبت کند.

واقعا یک کابوس بزرگ است که سعی کنید با افرادی از راه دور که اینترنت ضعیفی دارند و میکروفون آن ها هم روشن است و صدای شما بازتاب دارد؛ صحبت کنید.

درباره اینکه واقعا چرا نهادی مانند نیروی دریایی باید روی چنین پروژه ای تحقیقات سنگین و فشرده انجام دهد و بیش از سه سال دنبال توسعه فناوری های آن باشد؛ یک راز به جای مانده است.

اختلال در ارتباطات و شنود جنگی با فناوری DAF

فناوری این دستگاه براساس اصل تاخیر در بازخورد شنوایی (DAF) است. فناوری DAF قبلا برای افراد دارای لکنت زبان استفاده می شد چون برخی افراد در سیستم شنوایی خود تغییراتی دادند یا ذاتی این تغییرات را داشتند که باعث بروز لکنت زبان آن ها شده است و اکنون با شنیدن حلقه ای از صدای خود اما با کمی تاخیر می توانند این سیستم را بهبود و اصلاح دهند.

اما برای افرادی که لکنت زبان ندارند؛ این حلقه تکرار صدای خود می تواند بسیار مخرب باشد و آن ها را وادار به سکوت کند. البته، مانند هر پدیده و فناوری دیگری، هستند افرادی که می توانند در برابر این تاثیرات مقاومت کرده و به صحبت ادامه دهند؛ به ویژه افرادی که برای این مهارت آموزش دیده اند و می توانند در میان عموم مردم صحبت کنند.

بنابراین، در حالی که این سلاح نیروی دریایی ایالات متحده می تواند به طور کامل مانع از صحبت کردن گروهی از افراد شود؛ برخی دیگر شاید نسبت به آن مصون باشند و تحت تاثیر قرار نگیرند.

طبق گفت وگویی که نشریه New Scientist با یک عصب شناس داشته است؛ بازخورد تاخیری صدا مانع از کنترل صدای ما می شود. برخی افراد ممکن است به لکنت زبان بیفتند و برخی دیگر قادر به صحبت نخواهند بود. گروهی هم هستند که شروع به تغییر صحبت های خود می کنند که این مورد آخر در میانه نبردها بسیار مفید است.

به هر حال، این ابزار می تواند برای ارتباطات کلیدی در جنگ ها یا ترجمه ها و شنودها مزاحمت اساسی ایجاد کند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1772

به "نیروی دریایی ایالات متحده در حال توسعه سلاحی است که مانع از صحبت کردن دشمن می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی دریایی ایالات متحده در حال توسعه سلاحی است که مانع از صحبت کردن دشمن می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید