مقاله: نگاهی به فرهنگ، مذهب و زبان مردم تایلند

به گزارش تور استانبول، در تایلند، 94.6 درصد مردم بودایی، 4.6 درصد مسلمان، 0.7 درصد مسیحی و 0.1 درصد پیرو باقی ادیان مانند آیین سیک و هندو هستند.

مقاله: نگاهی به فرهنگ، مذهب و زبان مردم تایلند

زبان تایلندی، Thai، یکی از قدیمی ترین زبان ها در شرق است و بیشتر مردم تایلند به این زبان صحبت می کنند، هر چند گویش های قومی و منطقه ای بسیاری نیز در نقاط مختلف این کشور وجود دارند. تایلندی زبان رسمی این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد. زبان گفتاری و نوشتاری این کشور کاملا برای کسانی که به این کشور سفر می کنند، غیر قابل فهم است. این زبان، تک سیلابی بوده و پنج لحن (آهنگ) مختلف دارد که هر لحنی، معنای یک سیلاب واحد را تغییر می دهد. ترکیب این لحن ها و سیستم نوشتاری پیچیده و نیز تلفظ های دشوار این زبان سبب شده که یادگیری این زبان برای خارجی ها سخت شود.

برای تبدیل نوشتاری زبان تایلندی به لاتین، هیچ روش استانداردی وجود ندارد و بنابراین ممکن است یک کلمه واحد تایلندی به چندین شکل لاتین نوشته شود؛ به همین دلیل هم در کتاب های راهنما، واژه نامه ها و سایر متون، از روش های مختلفی استفاده می شود. استانداردترین روش موجود سیستم نوشتاری پادشاهی تایلند است که استفاده از آن رو به افزایش است و برای اسامی خیابان ها نیز همین شیوه به کار برده می شود.

منبع مقاله: نگاهی به فرهنگ، مذهب و زبان مردم تایلند

انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1826

به "مقاله: نگاهی به فرهنگ، مذهب و زبان مردم تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نگاهی به فرهنگ، مذهب و زبان مردم تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید