فضانوردان نگران از قارچ های سمی در فضا

به گزارش تور استانبول، فضانوردان گونه ای خطرناک از قارچ های موسوم به مایکتوکسین را در ایستگاه فضایی بین المللی شناسایی نموده اند.

فضانوردان نگران از قارچ های سمی در فضا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اسپیس، با کشف گونه ای خطرناک از قارچ های موسوم به مایکتوکسین در ایستگاه فضایی بین المللی نگرانی درباره رشد آنها در فضا افزایش یافته است.

فضانوردان می گویند: در حال حاضر، قارچ های خطرناک در ایستگاه های فضایی زندگی می نمایند اما ما هیچ اطلاعاتی نداریم که آنها برای فضانوردان مضر هستند یا خیر؛ ضمن اینکه دانشمندان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند تا بتوانند مسائل پیرامون این قارچ های سمی را بیابند.

قارچ های یافت شده در فضا موسوم به مایکتوکسین هستند؛ سارا دی ساگر، متخصص داروسازی در دانشگاه Ghent می گوید: درباره مایکتوکسین تقریبا هیچ چیزی پیدا ننموده ایم و این مسئله مشکل ساز است؛ تصور می گردد قارچ ویژه ای به نام Aspergillus flavus از گونه Alternaria که در ادوات فضاپیمایی یافت شده، می تواند ترکیباتی سرطان زا و ضد ایمنی فراوری کند.

نتیجه مطالعات یک تیم پژوهشی نشان داده است: این مولکول ها اغلب زمانی شکل می گیرند که قارچ ها در تنش قرار گیرند؛ بنابراین اگر فضا محیطی پرتنش برای انسان ها باشد، ممکن است برای قارچ ها نیز تنش زا باشد.

دی ساگر یادآور شده است: تیم تحقیقاتی هنوز نمی دانند این نوع از قارچ های سمی برای فضانوردان خطراتی به همراه دارند یا خیر؛ هنوز هیچ اطلاعاتی از قارچ های موسوم به مایکتوکسین در دسترس نیست.

دی ساگر همچنین توصیه نموده است: روش های جدیدی برای نظارت بر سطوح و اتمسفر فضاپیماها طراحی گردد تا نتیچه به دست آمده از آن به حفظ سلامتی فضانوردان یاری کند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 179

به "فضانوردان نگران از قارچ های سمی در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانوردان نگران از قارچ های سمی در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید