شناسایی کلاهبرداری اینترنتی 545 میلیونی در استان

به گزارش تور استانبول، رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری متهم به کلاهبرداری 545 میلیون ریالی با جعل آگهی فروش لباس در شبکه های اجتماعی خبر داد.

شناسایی کلاهبرداری اینترنتی 545 میلیونی در استان

به گزارش خبرنگاران مازندران سرهنگ سامع خورشاد گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا با در دست داشتن مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری از آنان از طریق شبکه های اجتماعی (اینستاگرام و تلگرام) با درج آگهی جعلی فروش لباس و پوشاک، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزان تر از بازار در شبکه های اجتماعی کلاهبرداری شده است، گفت: مأموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را در یکی از استان های همجوار دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع آوری شده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان در سطح کشور در پوشش شبکه های اجتماعی (اینستاگرام و تلگرام) بنام گالری یلدا تا این لحظه اعتراف کرد.

سرهنگ خورشاد ارزش ریالی کلاهبرداری این متهم را بیش از 545 میلیون ریال گفت و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی به شهروندان هشدار داد: قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا نکنید زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب برای انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1648

به "شناسایی کلاهبرداری اینترنتی 545 میلیونی در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی کلاهبرداری اینترنتی 545 میلیونی در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید