شب سخت گردشگران در کیش ، جزئیات شبی که کیش در تاریکی مطلق صبح شد

به گزارش تور استانبول، تندباد همراه با آذرخش جزیره کیش را درنوردید و قطعی برق گردشگران و کیشوندان را در هوایی گرم و شرجی کلافه کرد.

شب سخت گردشگران در کیش ، جزئیات شبی که کیش در تاریکی مطلق صبح شد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

خبرنگاران - ساکنان جزیره کیش و گردشگران جمعه شب از حوالی عصر شاهد تندبادی با سرعت 12 تا 20 کیلومتر و آذرخش های پی درپی همراه با قطرات باران بودند که همین امر سبب شد ارتباط اینترنتی جزیره دچار اختلال شود و با قطع برق 80 درصد کیش در خاموشی مطلق فرو رود. همین امر سبب شد گردشگران و کیشوندان شبی سخت و کلافه کننده را سپری کنند.

قطعی برق جزیره کیش که گفته می شود بر اثر حفاری و اتصال شبکه برق اتفاق افتاده است تا امروز 13 مهر ماه ادامه یافت و با اعتراض گسترده گردشگران و کیشوندان همراه شد.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش در این زمینه گفت: حادثه قطع برق در کیش بر اثر حفاری و اتصال در فشار برق متوسط پیش آمده و این اتفاق منجر به خارج شدن چهار واحد نیروگاهی از شبکه شد.

سلطانی اضافه نمود: این حادثه بین ساعت 11:15 تا 11:30 داد و پیش بینی نمی­ کردیم که سطح حادثه تا این حد گسترده باشد و به قسمت های دیگر شبکه هم آسیب وارد شده باشد.

وی اضافه نمود: ساعت 14 و 15 دقیقه یک حادثه جدید دیگری رخ داد که منجر به تکرار اتفاق قطعی برق شد. بر اثر تکرار اتصالی­ که برای نیروگاه رخ داد، یکی از قطعات سیستم الکترونیکی نیروگاه دچار آسیب شد که عیب یابی و تعمیر قطعه، دو ساعت به طول انجامید و بعد از روشن کردن شبکه، قسمت اعظم جزیره روشن شد به استثنای منطقه دیدنیها که اتصالی برق وسیع بود.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش ادامه داد: عیب یابی ها انجام شد و کار عیب یابی منطقه دیدنی ها شروع شد که متاسفانه با توفانی روبرو شدیم که پیش بینی نشده بود و این توفان هم مزید بر علت شد و مسائل ما را دو چندان کرد.

مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز از اداره هواشناسی انتقاد کرد و به ایرنا گفت: اداره هواشناسی باید به وظایف قانونی خود آگاه باشد و در صورت وقوع چنین اتفاقاتی پیش بینیهای لازم را انجام دهد و به ستاد بحران و سازمان اطلاع رسانی کند.

وی با بیان اینکه جزیره کیش یک برند است و نباید شاهد قطعی برق در جزیره کیش باشیم و رخ دادن چین اتفاقاتی در اقتصاد جزیره، آسایش و آرامش گردشگران و مردم تاثیرگذار خواهد بود گفت: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی نیازمند نیروگاه جدید و تجهیزات پیشرفته هستیم و در کنار این تجهیزات، وسایل یدکی مورد نیاز نیروگاه باید در انبار موجود باشد تا در چنین مواقعی سریعا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

خانزادی نیاز جزیره کیش به برق را بر اساس طرح جامع کیش بیش از 440 مگاوات مطرح نمود و اضافه نمود: با توجه به اینکه تولید نیروگاه کیش 180 مگاوات و تولید نیروگاه شماره دو 50 مگاوات است لذا برای سال آینده نیازمند افزایش ظرفیت تولید برق به میزان 60 مگاوات در نیروگاه شمال هستیم.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه تا کنون شرایط مالکیت شرکت آب و برق معین نشده است سازمان منطقه آزاد کیش انتظار دارد تا هیئت تسویه نسبت به خریداری یک نیروگاه پاسخ مثبت به سازمان بدهد.

خانزادی با اشاره به 49 درصدی سهام سازمان منطقه آزاد کیش در شرکت آب و برق کیش اضافه نمود: با افزایش سهام سازمان به بیش از 51 درصد حق تصمیم گیری آن سازمان در شرکت و برق کیش فراهم خواهد شد و این امر مهم باعث خواهد شد تصمیم گیری در راستای ارتقاء تجهیزات نیروگاهی آب و برق کیش محقق شود.

وی اضافه نمود: برای تامین برق جزیره و ارتقا تجهیزات نیروگاهی برای انتقال برق به سرزمین اصلی مکاتباتی را با وزیر نیرو و رئیس برنامه بودجه کشور اجرا شده است که منتظر نتایج آن هستیم و باید بتوانیم در جلسه مشترک این موضوعات را که در سطح ملی است حل کنیم.

ستاد مدیریت­ بحران منطقه آزاد کیش نیز در پی قطع چندین ساعته برق در این جزیره با هدف بررسی این موضوع و پیشگیری از حوادث مشابه تشکیل جلسه داد.

منبع: چمدان
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 614

به "شب سخت گردشگران در کیش ، جزئیات شبی که کیش در تاریکی مطلق صبح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب سخت گردشگران در کیش ، جزئیات شبی که کیش در تاریکی مطلق صبح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید