ذائقه ایرانی خودروی اروپایی می پسندند نه چینی

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران:معاون وزیر صنعت درباره استراتژی وزارت صنعت برای همکاری شرکت های خودروسازی چینی گفت: چین نیز مانند سایر شرکت های خودروسازی با ایران همکاری می نماید اما ذائقه مردم بیشتر تمایل به خرید تولیدات اروپایی است.

ذائقه ایرانی خودروی اروپایی می پسندند نه چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، رضا نوروززاده امروز در حاشیه مراسم رونمایی از نسل جدید کامیون های ولوو با اشاره به اینکه تعرفه های تنظیم شده میان خودروهای سی بی یو و سی کی دی اختلاف معناداری دارد گفت: اگر در این خودروها وارد عمق بخشی ساخت داخل شویم امکان رقابت وجود ندارد به همین منظور سیاست ما عمق بخشی به ساخت داخل است.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت صنعت رسیدن به فراوری سالانه 3 میلیون دستگاه است افزود: در سال های 90 و 91 صنعت خودروسازی بالاترین خط فراوری تجربه کرد اما درسال 92 تشدید تحریم ها باعث شد تا با افت فراوری روبرو شویم. البته در نهایت درسال 93 با سیاست های مناسب وزارت صنعت و شرکت های خودروسازی سطح فراوری از مرز یک میلیون دستگاه گذشته است.

معاون وزیر صنعت افزود: هدف ما درسال جاری فراوری یک میلیون و 400 هزار دستگاه است گفت: براین اساس از سایپا دیزل به عنوان یک بازوی قدرتمند در شرکت خودروسازی سایپا درخواست می کنیم تا فصل جدیدی در فراوری محصولات خود شروع نموده و تمرکز بیشتری را بر ساخت داخل فراوریات داشته باشد.

نوروززاده در رابطه با قیمت خودروهای وارداتی وچگونگی رقابت آنها با خودروهای داخلی به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: دولت برای حمایت از فراوری داخل تعرفه واردات خودرو را هر ساله مدیریت می نماید هم اکنون رقابت مناسب میان خودروهای داخلی و وارداتی به وجود آمده و حتی آزاد است چرا که دولت سال جاری تعرفه 45 درصدی را برای واردات خودروهای با کمتر از حجم موتور 2500 سی سی تصویب نموده است که این موضع باعث می گردد تا رقابت بیشتری میان فراوریات داخلی و خارجی فراهم آید.

وی درباره استراتژی وزارت صنعت برای همکاری شرکت های خودروسازی چینی نیز افزود: چین نیز مانند سایر شرکت های خودروسازی با ایران همکاری می نماید اما ذائقه مردم بیشتر تمایل به خرید فراوریات اروپایی است به همین منظور کوشش خود را می کنیم تا سطح همکاری خود را با کشورهای اروپایی افزایش دهیم.

رئیس سازمان ایدرو تأکید کرد: قبول دارم که بعضی از خودروهای چینی به لحاظ قیمت قابلیت رقابت با نمونه مشابه اروپایی خود را دارند اما جهت گیری ما همکاری مشترک با کشورهای اروپایی دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 576

به "ذائقه ایرانی خودروی اروپایی می پسندند نه چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذائقه ایرانی خودروی اروپایی می پسندند نه چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید