دموکرات ها در یک قدمی پیروزی در سنای آمریکا

به گزارش تور استانبول، بعضی رسانه های آمریکا نامزد دموکرات ایالت جورجیا را پیروز یکی از کرسی های سنا در دور دوم انتخابات اعلام کردند.

دموکرات ها در یک قدمی پیروزی در سنای آمریکا

به نقل از شبکه المیادین، حزب دموکرات آمریکا گفت یکی از کرسی های دور دوم انتخابات سنای آمریکا را از آن خود نموده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه گفت رافائل وارناک دموکرات با اختلاف 35 هزار رای نسبت به رقیب جمهوری خواه خود پیروز شده است و یکی از کرسی های ایالت جورجیا در سنا را از آن خود نموده است.

در کرسی دیگر ایالت جورجیا در سنا رقابت تنگاتنگی گزارش شده و دیوید پرود، نامزد جمهوری خواه با اختلاف اندک از جان اوساف، رقیب دموکراتش پیش است. دو کرسی ایالت جورجیا تعیین خواهند کرد کلید سنا همچنان در دست جمهوری خواستار باقی می ماند یا باید آن را تحویل دموکرات ها دهند.

دور دوم انتخابات سنای آمریکا در ایالت جورجیا به خاتمه رسیده است تا تکلیف سنای این کشور به زودی تعیین گردد. مقامات جورجیا سه شنبه شب بلافاصله پس از خاتمه رای گیری، شمارش آرا نهایی انتخابات 2020 سنا را شروع کردند. همزمانی دور دوم انتخابات سنا در جورجیا با جلسه مهم امروز سنا در مورد تائید نتایج آرا الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قابل تامل است. قرار است در این جلسه به ریاست مایک پنس معاون ترامپ، آرای الکترالِ انتخابات امسال اعلام گردد.

اگر دموکرات ها کرسی دوم جورجیا را هم به دست آوردند آنگاه سنا 50 به 50 با جمهوری خواستار تقسیم خواهد شد و، چون رئیس سنا معاون رییس جمهور خواهد بود در این صورت سنای آمریکا نیز پس از کنگره به دموکرات ها خواهد رسید. اما اگر کرسی باقی مانده به جمهوری خواستار برسد در آن صورت اکثریت سنا با 51 کرسی در مقابل 49 کرسی در اختیار جمهوری خواستار خواهد ماند و می تواند بایدن را در صورت نهایی شدن پیروزی اش در بعضی مصوبات مهم دچار مشکل کند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1417

به "دموکرات ها در یک قدمی پیروزی در سنای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها در یک قدمی پیروزی در سنای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید