علت واقعی مقرون به صرفه بودن گوشی های شیائومی چیست؟

به گزارش تور استانبول، همانطور که می دانید، گوشی های شیائومی همواره با قیمتی بسیار مناسب تر از قیمت سایر گوشی های هم رده راهی بازار می شوند. در این مطلب به آنالیز دلایل این موضوع خواهیم پرداخت.

علت واقعی مقرون به صرفه بودن گوشی های شیائومی چیست؟

خبر در یک نگاه

  • شیائومی از زمان شروع کار تا به امروز گوشی های خود را با قیمت بسیار مناسبی راهی بازار نموده است.
  • اینکه قیمت گوشی های شیائومی و زیرمجموعه های آن پایین است دو علت دارد.
  • اول اینکه شیائومی به سود کم و فروش در تعداد بالا تمایل دارد و دوم اینکه به حریم خصوصی در گوشی های این شرکت اهمیت زیادی داده نمی گردد.

از زمانی که شیائومی به فراوری گوشی های هوشمند روی آورد تا به امروز هنوز ندیدیم این شرکت یا زیرمجموعه های آن نظیر ردمی و پوکو و بلک شارک گوشی هایی با قیمت نامعقول فراوری و روانه بازار نمایند. همواره اینطور بوده که گوشی های این سه برند با قیمت مناسبی راهی بازار می شد و حتی در بعضی مواقع آنقدر این گوشی ها قیمت مناسبی داشتند که کاربران تصور می کردند قطعا یک مسئله ای وجود دارد که چنین قیمتی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

شاید تعجب کنید اما ردمی K40 گیمینگ ادیشن با تراشه قدرتمند مدیاتک Dimensity 1200 که یکی از برترین تراشه های بالارد ه سال 2021 هم به حساب می آمد را به عنوان قلب تپنده در اختیار داشت با قیمتی کمتر از قیمت بعضی از گوشی های مالی سامسونگ راهی بازار شد و این آنقدر باورنکردنی است که گاهی اوقات کاربران حق دارند اینطور فکر نمایند.

در حقیقت اما می دانیم گوشی های ساخت شیائومی، پوکو و ردمی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اینکه با قیمت مناسب و مناسبی راهی بازار می شوند علت دیگری دارد. شیائومی یکی از برترین فراورینمایندگان گوشی های هوشمند در دنیا به شمار میرود و قطعا اگر محصولات این شرکت از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند نمی توانست به چنین جایگاهی دست پیدا کند. احتمالا می دانید که در سالی که گذشت این شرکت پیروز شد در یک سه ماه حتی سامسونگ را هم از لحاظ فروش پشت سر بگذارد. هرچند در حال حاضر پایین تر از اپل، در جایگاه سوم واقع شده است که آن هم جایگاه فوق العاده خوبی برای شرکت چینی به شمار میرود و عملکرد خوب آن را در فراوری گوشی نشان می دهد.

در سه ماه دوم سال 2021 شیائومی حتی پیروز شد اپل را هم پشت سر گذاشته و با 17 درصد از سهم بازار، پایین تر از سامسونگی قرار بگیرد که در آن دوره فقط با دو درصد اختلاف بیشتر در صدر قرار داشت. علاوه بر سهم کلی از بازار گوشی های هوشمند، شرکت چینی در زمینه فروش گوشی در طول 24 ساعت، در گینس رکورد ثبت کرد. این شرکت پیروز شد در رویداد سالانه می فن فست در سال 2015 در طول 24 ساعت، 2.12 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. طبیعتا اگر شرکتی محصولات باکیفیت نداشته باشد نمی تواند در طول این همه سال به چنین جایگاهی دست پیدا کند. معروفیت و محبوبیت شیائومی چندین علت مختلف دارد که از مهم ترین این موارد، قیمت مناسب محصولات ساخت این شرکت است.

البته بعضی از کاربران این شرکت را به خاطر شباهت به اپل مسخره کردند و بارها و بارها شاهد این بودیم که مجلات خبری این شرکت را مورد انتقاد قرار دادند که چرا محصولاتی که فراوری می نماید شباهت زیادی به محصولات اپل دارند. اما این فقط بخشی از قضیه است. اینکه چطور این شرکت می تواند محصولاتی شبیه به اپل فراوری اما در عین حال آن ها را با قیمت کمتری راهی بازار کند باعث شگفتی بسیاری ها شد. (به شخصه طی چند سال اخیر شباهتی بین محصولات شیائومی و اپل ندیده ام).

چرا گوشی های شیائومی تا این میزان مقرون به صرفه هستند؟

اما علت اصلی این موضوع چیست که شیائومی گوشی های خود را با قیمت مناسبی راهی بازار می نماید؟ یکی از دلایلی که باعث می گردد شرکت مطرح چینی گوشی هایش را با چنین قیمت هایی راهی بازار کند این است که شیائومی تمرکز خود را روی فروش زیاد و سود کم گذاشته است که در بلند مدت فرقی با شرکت های دیگر ندارد. برای مثال سامسونگ پذیرفته که گوشی هایش را با قیمت بیشتر اما در تعداد کمتری به فروش برساند اما شیائومی می خواهد با فروش بیشتر، سود کمی را که از بابت هر فروش دریافت می نماید جبران کند.

هزینه اجزای آیفون 13 برای مثال 36 تا 37 درصد قیمت فروش آن را در بر می گیرد تا بدین ترتیب شرکت آمریکایی حدودا 60 درصد از فروش هر گوشی سود کند. این در حالی است که طبق گفته های مدیرعامل شیائومی، سود خالصی که این شرکت بابت فروش هر گوشی کسب می نماید فقط 8 الی 9 درصد است. البته مقایسه شیائومی با اپل شاید خیلی درست نباشد چون کاربران برای گوشی های اپل با هر قیمتی که باشد هزینه می نمایند اما برای شیائومی شاید اینطور نباشد. با این حال این سودی است که شرکت چینی بابت فروش هر یک از گوشی هایش دریافت می نماید.

یکی دیگر از فاکتورهایی که باعث کاهش قیمت گوشی های شیائومی می گردد، حریم خصوصی شرکت است. به گزارش وب سایت Forbes، مرورگری که به صورت پیش فرض در گوشی های شیائومی نصب شده است تمام اطلاعات مربوط به وب گردی کاربران را ضبط می نماید. حتی اگر کاربر در حالت Incognito یا ناشناخته به وب گردی بپردازد. این اطلاعات هم جمع آوری شده و برای شرکت ارسال می گردد تا بدین ترتیب شیائومی بتواند از عادت زندگی کاربرانش مطلع گردد.

شیائومی در حال حاضر یکی از سه شرکت برتر فراورینماینده گوشی هوشمند در دنیا به شمار میرود اما علت اصلی که فعلا توانسته در این جایگاه حضور داشته باشد این است که گجت های بسیار مقرون به صرفه قیمتی را راهی بازار می نماید در حالی که این محصولات از لحاظ کیفیت و ماندگاری، مشابه محصولات شرکت های مطرح بازار هستند. البته که یکی از دلایل این موضوع حریم خصوصی است که خوشبختانه به نظر می رسد در کشور ما خیلی برای کسی اهمیت نداشته باشد.

منبع: SlashGear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2008

به "علت واقعی مقرون به صرفه بودن گوشی های شیائومی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت واقعی مقرون به صرفه بودن گوشی های شیائومی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید