دفتر امور کنسولی دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شد

به گزارش تور استانبول، دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری با حضور عبدالحمید علیزاده، مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم افتتاح شد.

دفتر امور کنسولی دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری با حضور دکتر عبدالحمید علیزاده، مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم افتتاح شد.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه این دفتر گفت: امروز سی و یکمین دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری به بهره برداری رسید که منشا خدمات آسان، سریع و مطلوب در پذیریش دانشجویان بین المللی فراهم شد.

علیزاده اضافه نمود:نگاه ویژه ای در مدیریت دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه جذب و پذیریش دانشجویان خارجی شکل گرفته و چشم انداز مطلوبی برای افزایش دانشجویان بین الملل در این دانشگاه ترسیم شده است.

وی با اشاره به دیپلماسی فعال علمی جمهوری اسلامی ایران مطرح نمود: هم اینک افزون بر 40 هزار دانشجوی خارجی از 129 ملیت مختلف در دانشگاه های ایران تحصیل می نمایند.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه نمود: تکلیفی در برنامه ششم توسعه تعیین شده که آمار دانشجویان خارجی به 1/8 درصد جمعیت دانشجویی کشور افزایش یابد.

علیزاده توضیح داد: هم اینک هم پای برنامه ششم در حال حرکت هستیم و بطوری که در انتهای سال تحصیلی 98-97 یک درصد جمعیت دانشجویی، دانشجویان خارجی بوده اند که از جهت های کنکور سراسری، غیربورسیه شهریه پرداز و بورسیه وارد دانشگاه های کشور شده اند.

وی با اشاره به اینکه عزم ملی برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی شکل گرفته، اضافه نمود: با ارتقا و حفظ کیفیت آموزشی بستر های لازم برای پذیریش و تربیت دانشجویان خارجی فراهم شده است.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم خاطر نشان کرد: از مجموع 40 هزار دانشجو خارجی کشور29 هزار دانشجو در دانشگاه های زیر پوشش وزارت علوم و مابقی دانشجویان در دانشگاه های آزاد اسلامی و دانشگاه های زیر پوشش وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند.

علیزاده اضافه نمود: در راستای تمرکززدایی در وزارت علوم برای ارائه خدمات مناسب در محل به دانشجویان بین المللی دفاتر کنسولی در 15 استان کشور دایر شده که در قالب دفاتر استانی و دانشگاهی شعب یک و دو فعالیت دارند.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری نیز اعلام کرد: دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین قطب دانشگاهی خراسان رضوی ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجویان از کشور های افغانستان، پاکستان، عراق و کشور های عربی منطقه دارد.

علی اصغر مولوی اضافه نمود: ایجاد دفاتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه ها در راستای سیاست های وزارت علوم مبنی بر تمرکز زدایی، مسوولیت سپاری و تفویض اختیار امور مربوط به این دانشجویان است.

مدیر همکاری های بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یکی از نخستین دانشگاه های غیر مرکز استان توانست مجوز راه اندازی دفتر اموز کنسولی دانشجویان خارجی را از وزارت علوم کسب کند.

غلامعلی فرزی گفت: این دفتر با هدف رفاه حال دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه حکیم سبزواری و تسهیل امور تحصیلی آنان اندازی شده است.

وی در ادامه ضمن تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه همکاری های بین الملل دانشگاه گفت: هم اکنون در حال رایزنی با کشور های افغانستان، لبنان، عراق، پاکستان جهت جذب دانشجو هستیم.

غلامعلی فرزی اضافه نمود: از جمله برنامه های ما افزایش تعداد جذب دانشجو بین المللی به 500 نفر تا سال 1400 است.

گفتنی است، نشست با مسولین شهری و دانشگاهی و نشست با دانشجویان خارجی دانشگاه از جمله برنامه های دیگر دکتر علیزاده دردانشگاه حکیم سبزواری بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 689

به "دفتر امور کنسولی دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر امور کنسولی دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید