خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجهیز شد

به گزارش تور استانبول، آیین تجهیز خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعزام 14 خودروی بارگیری شده از تجهیزات مورد احتیاج دانشجویان به خوابگاه ها برگزار گردید.

خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجهیز شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آیین تجهیز خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در میان سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور از لحاظ جمعیت دانشجویی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای رتبه دوم جمعیت دانشجویی است و همین موضوع، چالش های ناشی از نبود پردیس متمرکز برای این دانشگاه را افزایش می دهد.

وی در ادامه وجود 14 خوابگاه پراکنده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را مسئله ساز دانست و گفت: ایجاد پردیس متمرکز موجب کاهش هزینه ها و صرفه جویی منابع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عدم تناسب سرانه خوابگاهی به نسبت جمعیت دانشجویی را از دیگر مسائل دانشگاه ها در سراسر کشور اعلام نمود و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی میزبان 13 هزار و 750 دانشجو است، در حالی که خوابگاه های دانشگاه 3700 دانشجو ظرفیت دارند.

زالی یکی از گلایه های به حق دانشجویان را کمبود فضای فیزیکی دانست و ادامه داد: علاوه بر سرانه اندک فضای خوابگاهی، شرایط تهیه مسکن، به ویژه در محدوده دانشکده ها و بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای بسیاری از دانشجویان مساعد نیست. بعلاوه با وجود اینکه بالغ بر 70 درصد از دانشجویان دانشگاه غیربومی هستند، توانایی تامین مسکن برای آنان وجود ندارد.

وی با اشاره به اجاره بهای بالای خوابگاه های استیجاری، توضیح داد: در مرکز تامین خوابگاه برای دانشجویان، یک ضرورت است؛ حتی دانشجویان شهریه پرداز که تعهدی برای تامین خوابگاه از سوی دانشگاه برای آنان وجود ندارد را نیز نمی توان نادیده گرفت.

زالی با بیان اینکه خوابگاه های ملکی دانشگاه نیز به دلیل قدمت بالا، دارای مسائل زیرساختی است، اظهار کرد: حل مسائل خوابگاه های دانشجویی با توجه به شرایط مالی دانشجویان، عزم ملی می طلبد و سایر نهاد های کشوری با ظرفیت سازی تازه می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سرانجام از معاونت توسعه مدیریت و منابع و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه درخواست کرد که این اقدامات در راستای تامین رفاه دانشجویان استمرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2076

به "خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجهیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجهیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید