خبرنگاران 5 طرح عمرانی و ورزشی در سمیرم افتتاح شد

به گزارش تور استانبول، اصفهان- خبرنگاران- پنج طرح ورزشی، عمرانی و بهداشتی در ششمین روز گرامیداشت دهه فجر در بخش مرکزی و پادنای عظیم سمیرم به بهره برداری رسید.

خبرنگاران 5 طرح عمرانی و ورزشی در سمیرم افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران، رییس اداره ورزش و جوانان سمیرم روز آدینه در آیین افتتاح چمن مصنوعی این شهر، اظهارداشت: 600 میلیون تومان اعتبار برای نصب این چمن هزینه شده است.

به گفته سید محمدرضا فلسفی چمن مصنوعی سمیرم در زمینی به مساحت یک هزار و 200 متر مربع احداث و نصب شده و ساکنان همه محله ها بویژه شهرک آبشار، مسکن مهر و بلوار دنا می توانند از آن استفاده نمایند.

وی مجموع سرانه برای هر ورزشکار سمیرم را 47 صدم درصد خاطرنشان کرد و اضافه نمود: 19 صدم درصد از این سرانه مربوط به فضاهای سرپوشیده و 28 صدم درصد آن به فضاهای ورزشی روباز اختصاص دارد.

همچنین سالن پرورش قارچ همتا در ادامه افتتاح طرح های امروز با ظرفیت 320 تن قارچ مرغوب دکمه ای در بخش مرکزی سمیرم افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم با یادآوری اینکه نخستین واحد عظیم فراوری قارچ این شهرستان در سال 92 با هزینه 10میلیارد ریال افتتاح شده بود، اضافه نمود: این واحد قادر به فراوری 30 تن قارچ در یک دوره است.

احمد تیموری توضیح داد: به واحدهایی که بیش از 200 تن در سال قارچ کشت می نمایند وام بانکی پرداخت می گردد.

وی در زمان افتتاح مزرعه پرورش شتر مرغ نیز گفت: پرورش این پرنده عظیم کاری با ریسک پایین و سودآوری بالا است و جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می نماید.

بر همین اساس و در ادامه افتتاحیه طرح های دهه فجر، پل روستای ده عظیم به کهنگان و چند روستای دیگر بخش پادنای عظیم سمیرم با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 500 تومان به بهره برداری رسید.

به گفته رییس اداره راهداری سمیرم سیلاب فروردین ماه سال گذشته موجب طغیان رودخانه سرد بخش پادنا شد و پل ارتباطی روستای ده عظیم به دنگزلو را تخریب کرد.

حسین انصاری اردلی اضافه نمود: نصب پل موقت نیز پیش از نصب پل اصلی روستای ده عظیم با پنج دستگاه ماشین آلات سنگین و 10 راهدار اجرا شده بود.

افتتاح پانسیون مرکز بهداشت روستای چهارراه بخش پادنا با اعتبار 250میلیون تومان نیز از جمله برنامه های فجر انقلاب روز آدینه در سمیرم بود.

شهرستان سمیرم با افزون بر 90 هزار جمعیت ثابت و عشایری در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1480

به "خبرنگاران 5 طرح عمرانی و ورزشی در سمیرم افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 5 طرح عمرانی و ورزشی در سمیرم افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید