جزئیات مختصر دیوار پیش ساخته بتنی

به گزارش تور استانبول، دیوار پیش ساخته بتنی دیواری از جنس بتن مسلح بوده که امروزه به وسیله بسیاری از افراد جهت دیوار کشی محوطه مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعات به صورت پیش ساخته یا در کارگاه و یا در محل پروژه ساخته شده و پس از آماده شدن ، در مکان مورد نظر نصب می شوند. موضوعی که در این مبحث می خواهیم در خصوص آن صحبت نماییم بحث قیمت دیوار پیش ساخته بتنی می باشد که معمولا افراد جامعه اطلاعاتی از قیمت این نوع دیوار های بتنی برعکس سایر دیوارها (آجری ، بلوکی و غیره) ندارند.

جزئیات مختصر دیوار پیش ساخته بتنی

چه عواملی در مشخص قیمت دیوار پیش ساخته بتنی موثر است:

الف) قیمت روز میلگرد های مصرفی در دیوار بتنی

ب) قیمت مصالح مصرفی در ساخت بتن نظیر شن، ماسه، سیمان

ج) قیمت افزودنی های مورد استفاده در ساخت بتن (این مورد جزو مواردی می باشد که گاها سازنده ها اهمیتی به استفاده از آن نمی دهند)

د) دستمزد نیروهای انسانی

ر) استهلاک ماشین و ابزار آلات مورد استفاده در کارگاه ساخت قطعات بتنی پیش ساخته

س) سود مورد نظر از فروش محصولات

ص) مالیات و سایر کسورات حاصل از فروش دیوار بتنی

ع) سختی کار

ق) دیگ بخار که شامل مصرف آب ، گاز و هزینه های نگهداری دیگ می باشد

و) هزینه ساخت قالب به نسبت تعداد دفعاتی که می توان از قالب بهره برداری مناسبی نمود

ی) هزینه های متفرقه که شامل موارد گوناگونی در ساخت دیوار بتنی پیش ساخته می باشد.

با احتساب موارد بالا مشاهده می گردد که قیمت دیوار پیش ساخته بتنی بایستی پس از اطلاع از قیمت روز مصالح و غیره محاسبه گردد لذا جهت اطلاع از قیمت حدودی دیوار بتنی می توان به قیمت دیوارها در سال 1401 اشاره نماییم که قیمت آنها در محدوده 500 هزار تومان الی 600 هزار تومان بازای ساخت هر متر مربع بوده است هر چند قیمت هایی پایین تر یا بالاتر از این محدوده نیز به وسیله بعضی شرکت ها فروخته می شد که قیمت اعلام شده آن نیز دلایل خود را دارد.

دیوار پیش ساخته بتنی را در کارگاه ساخت قطعات پیش ساخته بتنی بسازیم و یا در محل نصب دیوار؟

جهت پاسخ به این سوال بایستی موارد مختلفی را در نظر بگیریم. اگر شرایط ساخت دیوار بتنی در محل پروژه مقدور باشد طبیعی است که ساخت دیوارها در محل پروژه به صرفه تر می باشد البته اگر کارخانجات ساخت دیوار پیش ساخته بسیار دور از محل نصب باشند، اما باید ببینیم که چه مواردی در ساخت این دیوارها مهم است. مواردی نظیر قالب ، جرثقیل ، نزدیکی معادن و مصالح به کارگاه، امکان عمل آوری اصولی و غیره برای ساخت این دیوارها جزو مهمترین احتیاجات می باشد. مشاهده می گردد که فراوری دیوارهای بتنی در محل پروژه مستلزم هزینه های زیادی است لذا اگر کارگاه های ساخت دیوار بتنی به محل پروژه نزدیک باشد خرید آنها از کارخانجات گزینه بهتری می باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2183

به "جزئیات مختصر دیوار پیش ساخته بتنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مختصر دیوار پیش ساخته بتنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید