بیش از 6 هزار مشترک روستایی لرستان اینترنت پرسرعت دارند

به گزارش تور استانبول، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: 6 هزار و 43 مشترک در روستاها و مناطق محروم این استان اینترنت پرسرعت دارند.

بیش از 6 هزار مشترک روستایی لرستان اینترنت پرسرعت دارند

شهاب حیدری روز شنبه در نشست مشترک کنترل پروژه توسعه فیبر نوری با مدیریت شرکت مخابرات استان اضافه نمود: همچنین در مجموع تعداد 92 هزار و 253 مشترک فعال پهن باند ثابت در روستاها و مناطق محروم استان خدمات ارتباطی را دریافت می نمایند.

وی اعلام کرد: با تاکید وزارت ارتباطات و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه لرستان، اپراتور های اول و دوم و شرکت های وب، انتظار می رود تمامی این خدمات در نقاط مختلف استان به راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد.

حیدری در ادامه گفت: فیبر نوری بهترین راه برای انتقال اطلاعات با سرعت و کیفیت است که با استفاده از توسعه آن می توان تمامی نقاط شهری و روستایی را به نسل های پرسرعت ارتباطی تجهیز کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اولویت های این اداره کل برقراری زیرساخت های ارتباطی در مناطق محروم و روستایی است ادامه داد: این پروژه ها با هدف کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه مردم اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان توضیح داد: اتصال به شبکه های ارتباطی مزایایی مانند ارائه خدمات نوین، توسعه زیرساخت های الکترونیکی، حذف مراجعه غیرضروری به شهرها، افزایش سطح خدمت رسانی دستگاه های اجرایی به مردم و کاهش شکاف دیجیتال بین نقاط شهری و روستایی دارد.

550 سایت تلفن همراه در لرستان وجود دارد، بیش از یک میلیون و 410 هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و 67 هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، 93 درصد روستاها و حدود 99 درصد جاده های اصلی این استان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1515

به "بیش از 6 هزار مشترک روستایی لرستان اینترنت پرسرعت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 6 هزار مشترک روستایی لرستان اینترنت پرسرعت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید