این اژدر شگفت انگیز ارتش از زمین و هوا بر سر دشمن خراب می گردد!، عکس

به گزارش تور استانبول، تجهیزات دفاعی ارتش در رژه 29 فروردین ماه در تهران و مراکز استان ها به نمایش درآمدند.

این اژدر شگفت انگیز ارتش از زمین و هوا بر سر دشمن خراب می گردد!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی با حضور رئیس جمهور و فرماندهان ارتش صبح روز 29 فروردین در تهران و سراسر کشور برگزار گردید؛ از میان تجهیزاتی که در این رژه به نمایش درآمدند، می توان به اژدر مارک46 اشاره نمود.

بیشتر بخوانید:

عکس| لولان 3800 ساله از دل خاک بیرون آمد

عکس | این خودرو شیشه عقب ندارد!

اَژدَر یک سلاح انفجاری پرتابی است که از دریا و در درون آب پرتاب می شود. اژدر پرتابه ای خود-پیشران است که از رو یا زیر سطح آب پرتاب می شود و در درون آب حرکت نموده نزدیک به هدف یا پس از برخورد با آن منفجر می شود. بر خلاف کشتی های بزرگ، قایق ها، زیردریایی ها و هواپیماها توانایی حمل توپ های بزرگ را ندارند . بنابراین سلاح کوچکتر و کارا طراحی شد تااین جنگ افزارها بتوانند بدون احتیاج به حمل توپ های سنگین به کشتی های بزرگتر آسیب رسانده و آنها را نابود نمایند.

به ناوچه هایی که بر عرشه خود اژدر دارند ناوچه اژدرافکن گفته می شود. اژدرها از درون لوله ای به نام اژدرانداز پرتاب می شوند و هدف از پرتاب آن ها معمولاً نابودی زیردریایی ها است.

تصویری از پرتاب اژدر مارک 46 از بالگرد sea king را در رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش دیدن کنید.

سابقه استفاده از این موشک ها(به معنای امروزی خود) به حوالی 1860 میلادی باز می شود. در 17 فوریه سال 1864 برای اولین بار یک زیردریایی به نام ح.ل هانلی توانست با پرتاب یک اژدر به طور موفقیت آمیز کشتی یو.اس.اس هاوساتونیک را غرق کند . تکنولوژی ساخت اژدرها به دوران قبل از جنگ جهانی دوم برمی شود. اولین اژدر به وسیله یک انگلیسی به نام وایت هد در سال 1866 ساخته شد. که با هوای فشرده کار می کرد و مشخصه های اصلی آن بسیار ابتدایی بود.

اژدر مارک 46 را می توان پدر اژدر مارک 50 توصیف کرد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1402 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2227

به "این اژدر شگفت انگیز ارتش از زمین و هوا بر سر دشمن خراب می گردد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این اژدر شگفت انگیز ارتش از زمین و هوا بر سر دشمن خراب می گردد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید