تور برزیل: انتقاد مدرس فوتسال از حضور مربی برزیلی درایران، کمیته فنی صوری است

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران، ریکاردو سوبرال ملقب به کاکائو سرمربی برزیلی تیم ملی فوتسال کویت در حالی برای برگزاری یک دوره دانش افزایی به ایران سفر می نماید که بحث حضور او روی نیمکت تیم ملی ایران هم مطرح شده است.

تور برزیل: انتقاد مدرس فوتسال از حضور مربی برزیلی درایران، کمیته فنی صوری است

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

ناصر صالح پیشکسوت و مدرس فوتسال ایران در مصاحبه با خبرنگاران، در واکنش به این خبر گفت: باور کنید ما برای برگزاری این دوره ها به مربی خارجی احتیاج نداریم! در کشورمان مربیان خوبی برای خدمت هستند ولی فدراسیون فوتبال توجهی نمی نماید. مگر در گذشته الینی سیلوا مربی بدنساز برزیلی که برای برگزاری دوره سطح سه مربیگری در ایران بود را به تیم ملی وصل نکردند؟ او چه کمکی به فوتسال ایران کرد؟ در حالی که خودمان برترین مربیان بدنسازی را در جهان داشته و داریم.

وی اضافه نمود: آوردن کاکائو حتی برای تدریس و حضور در این دوره دانش افزایی هم اشتباه است زیرا خودمان مدرسان درجه یک داریم. قبلاً هم مربی اسپانیا را آورده بودند که هزینه زیادی انجام شد اما نتیجه اش چه شد؟

مدرس فوتسال ایران یادآور شد: باور کنید مربی خارجی در این شرایط حتی برای تیم ملی کمتر از 10 هزار دلار در ماه نمی گیرد در حالی که شرایط اقتصادی فدراسیون چندان مناسب نیست. از سوی دیگر در داخل ایران افراد با صلاحیت برای مربیگری و تدریس زیاد داریم.

صالح در پاسخ به این سئوال که آیا در جریان پیشنهاد یکی از پیشکسوتان برای حضور کاکائو در تیم ملی فوتسال واقع شده است؟ تاکید نمود: اصلاً چنین چیزی را نمی دانم. فقط می دانستم کاکائو برای تدریس می آید. البته در انتها جام جهانی 2021 بنده بعد از آنالیز بازی های این دوره، گزارشی را تهیه کردم و از فدراسیون خواستم دوره ای برای دانش افزایی برگزار کند که این کار را نکردند.

این پیشکسوت فوتسال ایران بعلاوه با انتقاد از بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی و ریاست کمیته فوتسال گفت: به نظرم فوتسال ما در یک شرایط بحرانی است. نه تکلیف کمیته فوتسال تعیین است نه سرمربی تیم ملی. نتیجه دلخواه هم در جام جهانی گرفته نشد که دلایل مختلفی دارد. متاسفانه کمیته فنی برای تحلیل و ارزیابی عملکرد مربیان نداریم و اگر هم کمیته ای هست، به صورت صوری کار می نماید زیرا همه تصمیمات را شخص رئیس فدراسیون فوتبال می گیرد.

صالح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی فوتسال کره جنوبی را هم دارد، در انتها گفت: تا روزی که بی عدالتی و باندبازی در ورزش باشد، عاقبت فوتسال هم همین می گردد. عزیزی خادم و کامرانی فر (رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال) شناختی از پیشکسوتانی که صادقانه خدمت می نمایند، ندارند و از افرادی مشورت می گیرند که دنبال اهداف خاصی هستند. فوتسال ما در آینده هم پیشرفت نمی نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1863

به "تور برزیل: انتقاد مدرس فوتسال از حضور مربی برزیلی درایران، کمیته فنی صوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: انتقاد مدرس فوتسال از حضور مربی برزیلی درایران، کمیته فنی صوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید