تور ارزان استرالیا: افزایش قدرت ناشران کوچک استرالیایی برای مقابله با فیس بوک و گوگل

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بنیاد میندرو متعلق به اندرو فارست (مدیر شرکت استخراج سنگ آهن فورتسکیو متالز) تصمیم دارد از جانب 18 ناشر کوچک درخواستی به کمیسیون رقابت و مصرف نماینده استرالیا ارائه کند تا آنها بتوانند بدون نقض قانون رقابت با شرکت های بزرگ مذاکره نمایند.

تور ارزان استرالیا: افزایش قدرت ناشران کوچک استرالیایی برای مقابله با فیس بوک و گوگل

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

ناشران از این اقدام استقبال نموده اند. در این میان نفوذ فارست و بعلاوه روینمودهای متفاوت گوگل و فیس بوک در قبال ناشران کوچک ممکن است دخالت دولت استرالیا در این فرایند و مشخص هزینه انتشار اخبار را تسریع کند.

در مارس امسال میلادی استرالیا قانونی بی سابقه وضع کرد که طبق آن دو شرکت بزرگ فناوری باید برای انتشار محتوایی که ترافیک و تبلیغات را به وب سایت های آنها سرازیر می نماید، با ناشران مذاکره نمایند.

هرچند ناشران بزرگ اخبار توانسته اند قراردادهایی با گوگل و فیس بوک ببندند اما بسیاری از ناشران کوچک هنوز نتوانسته اند با این شرکت ها به توافق برسند و به خصوص از فیس بوک برای عدم تمایل به درخواست های آنها گله دارند.

بر اساس قانون مذکور، در صورتیکه مذاکرات بین تهیه نمایندگان اخبار و شرکت های فناوری برای مشخص هزینه انتشار شکست بخورد، دولت استرالیا می تواند هزینه مذکور را مشخص کند. اما در حال حاضر بعضی از شرکت ها که نتوانسته اند به قراردادی با گوگل و فیس بوک دست یابند، منتظر هستند تا در مارس سال آینده دولت قانون را دوباره آنالیز کند.

این در حالی است که گوگل دوباره خاطرنشان کرد مذاکرات با تمام ناشران کوچک و بزرگ ادامه دارد. فیس بوک نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد از دیرباز حامی ناشران مستقل و کوچک تر بوده است.

ماه گذشته کمیسیون رقابت و مشتری استرالیا به سازمان نماینده 261 ایستگاه رادیویی اجازه داد تا برای بستن قراردادی جهت مشخص هزینه محتوا مذاکره نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1897

به "تور ارزان استرالیا: افزایش قدرت ناشران کوچک استرالیایی برای مقابله با فیس بوک و گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: افزایش قدرت ناشران کوچک استرالیایی برای مقابله با فیس بوک و گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید