احیای شورای گردشگری باعث برطرف مسائل این حوزه می گردد

به گزارش تور استانبول، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با احیای شورای گردشگری در پی تسهیل و برطرف مسائل گردشگری هستیم تا رونق این صنعت در استان شتاب بگیرد.

احیای شورای گردشگری باعث برطرف مسائل این حوزه می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمدهادی طهرانی مقدم عصر امروز دوشنبه در نشست هم اندیشی با فعالین گردشگری زاهدان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان محروم نیست بلکه محرومیت به آن عارض شده است اظهار کرد: آنچه امروز اولویت دارد مقابله با استان هراسی و پاک کردن واژه محرومیت از پیشانی این استان است زیرا سیاه نمایی مانع توسعه و رونق کسب و کار است؛ از اینرو فعالان گردشگری نقش بسزایی در این بخش برای معرفی چهره واقعی استان دارند.

وی ادامه داد: معرفی صحیح شرایط اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان در کنار سایر جاذبه های گردشگری با طرح و برنامه مناسب باید اجرایی گردد و اگر غفلتی در گذشته بوده باید در صدد جبران آن باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی در واقع پیشانی صنعت گردشگری هستند، گفت: این دفاتر نخستین روبرو را با صنعت گردشگری دارند به گونه ای که موفقیت یا عدم موفقیت این واسطه ها بر رشد و بالندگی و یا شکست برنامه های مقاصد گردشگری و بعلاوه عرضه کنندگان خدمات تاثیر مستقیم و بسزایی خواهد داشت.

وی به روش های ابداعی و تازه با پرهیز از ادامه مدل های قدیمی و ناموفق به استفاده از ظرفیت های فناوری نوین در این صنعت اشاره نمود و اضافه نمود: لازمه پیشرفت گردشگری، اتحاد و همدلی و هم افزایی کلیه دستگاه های اجرایی و فعالین بخش گردشگری است که به همین علت شورای گردشگری که در این سال ها برگزار نشده احیا و در آن شورا در پی طرح، تسهیل و برطرف مسائل فعالیت گردشگری خواهیم بود.

طهرانی مقدم ادانه داد: برای برطرف مسائل فعالان گردشگری اولین کمیته تسهیلات را برای پیگیری درخواست های متقاضیان تشکیل داده ایم.

وی به ضرورت توانمندسازی تاسیسات گردشگری و بارگذاری مدارک در سامانه جانا اشاره و تاکید نمود: در راستای حمایت از راهنمایان گردشگری باید در برگزاری تورها از راهنمایان دارای کارت رسمی گردشگری استفاده گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان استفاده از هنر دست صنعتگران در تاسیسات گردشگری را کمرنگ ارزیابی کرد و اضافه نمود: باید در عمل به این باور برسیم که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکمل یکدیگرند و زنجیره آن نباید از یکدیگر گسسته گردد و هر بخش باید از دیگری حمایت کند و موجب رونق دیگری گردد.

در این جلسه که با حضور روسا و اعضای انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و هوایی، جامعه هتل داران، جامعه مهمان پذیرها، انجمن بوم گردی ها و انجمن مجتمع های پذیرایی، بین راهی و سفره خانه های سنتی و جمعی از مدیران هتل ها و تأسیسات گردشگری در سالن جلسات هتل استقلال زاهدان برگزار گردید حاضرین در جلسه پس از بحث و تبادل در مورد مسائل و مسائل صنعت گردشگری، پیشنهادات و نقدها خود را مطرح کردند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 13 مهر 1402 بروزرسانی: 13 مهر 1402 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2288

به "احیای شورای گردشگری باعث برطرف مسائل این حوزه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای شورای گردشگری باعث برطرف مسائل این حوزه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید