احتمال تخریب تجهیزات و تاسیسات نظامی آمریکا پیش از ترک افغانستان

به گزارش تور استانبول، یک رسانه آمریکایی گفت که آمریکا پیش از خروج از افغانستان بیشتر تجهیزات و تاسیسات نظامی خود را برای جلوگیری از افتادن به دست طالبان تخریب خواهد نمود.

احتمال تخریب تجهیزات و تاسیسات نظامی آمریکا پیش از ترک افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، باوجودی که براساس توافقنامه قطر همه نیروهای خارجی باید تا اول ماه می (14 اردیبهشت) خاک افغانستان را ترک نمایند اما چندین نفر از مقامات وزارت دفاع آمریکا به سی ان ان گفتند که نگرانی هایی درباره افتادن تسلیحات نظامی به جامانده در افغانستان بدست طالبان وجود دارد.

این مقامات افزودند که ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا به دلیل چالش های موجود برای خروج تجهیزات از افغانستان خواهان آن هستند که درباره خروج و یا ادامه حضور نیروها در افغانستان دستکم یک ماه پیش از مهلت اول ماه می تصمیم گیری گردد.

درحالیکه وزارت دفاع آمریکا تاکید می نماید هنوز تصمیمی برای خروج نیروها نگرفته است، گزارش می افزاید هرگونه تصمیم، از خروج کامل نیروها تا افزایش سطح نظامیان مستلزم طرح و برنامه ریزی از هفته ها پیش از تاریخ مورد نظر است.

سی ان ان نوشت که اگر دولت بایدن فرایند خروج نیروها را تکمیل کرد و 2500 نظامی به جامانده خویش را از افغانستان خارج کند، این نیازمند کوشش های گسترده برای حذف و یا انهدام تسلیحات، تجهیزات و تاسیسات نظامی است تا از افتادن آن بدست طالبان جلوگیری گردد.

این رسانه آمریکایی با اشاره به زمان کم به جامانده و شرایط سخت انتقال تسلیحات در زمان به جامانده اظهارداشت که احتمال انهدام تسلیحات و تجهیزات با استفاده از مواد منفجره افزایش یافته است.

یکی از چالش ها عمده برای انتقال و خارج کردن تجهیزات از افغانستان جغرافیای این کشور است و با توجه به زمین کوهستانی و ناهموار افغانستان امکان خروج تجهیزات به وسیله جاده در زمان کوتاه وجود ندارد و بنادری نیز در نزدیکی برای انتقال تجهیزات به وسیله کشتی نیست.

با این حال هنوز آمریکا تصمیم خود را برای خروج نیروها از افغانستان معین نکرده و احتمال تمدید حضور نیروها فراتر از ماه می یا توافق برای اجازه خروج نیروها در یک بازه زمانی طولانی تر وجود دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1514

به "احتمال تخریب تجهیزات و تاسیسات نظامی آمریکا پیش از ترک افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تخریب تجهیزات و تاسیسات نظامی آمریکا پیش از ترک افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید