چه نکاتی برای سفر به گوا باید بدانید!

به گزارش تور استانبول، یکی از شهرهای ساحلی و ترویستی هند شهر گوا در منطقه غرب هند است اما با دانستن نکات سفر به گوا با موقعیت بهتری در سفر روبرو می شوید. شهر گوا با سواحل زیبایی که دارد اوقات مفرح و شادی را به همراه آرامش برای گردشگران و مسافران فراهم می آورد. در مجله خبرنگاران بسیار راجع به گوا و جاذبه های این شهر ساحلی نوشته است. با این وجود نکات سفر به گوا به شما امکان می دهد تا با دقت بیشتری به سراغ تور گوا یا تور هند بروید. اگر به گوا در هند سفر می کنید، مطالب زیر را رعایت کنید.

چه نکاتی برای سفر به گوا باید بدانید!

ویزای هند و سفر به گوا

برای دریافت ویزا و سفر به گوا می توانید به سراغ ویازی اینترنتی بروید. هر چند بسیاری از مسافرینی که از این طریق اقدام به دریافت ویزای هند نموده اند، با مسائل بسیاری روبرو شده اند. به عنوان مثال سرعت و اشکالات این سایت مسافران را بسیار اذیت خواهد کرد. ممکن است در هنگام وارد کردن اطلاعاتتان این سایت به شکل بخورد و یا مثلا عکس شما را آپلود نکند. این نوع ویزا که به eVisa هم معروف است می توانند زمان بسیاری از وقت شما را بگیرد. اگر نمی خواهید به سراغ سفارت هند بروید تا حضوری درخواست خود را بدهید بهتر است به سایتی همانند iVisa برودید. در هر کجای دنیا که هستید، می توانید به راحتی و با استفاده از این سایت ویزای هند خود را درخواست دهید.

برای ایرانیانی که قصد سفر به هند را از درون مرزهای ایران دارند اما توصیه می کنیم که به سفارت هند در خیابان شهید مطهری و خیابان میرعماد در منطقه 7 تهران بروند. برای اطلاعات دقیق تر به سایت ویزای هند خبرنگاران مراجعه کنید.

بهترین زمان برای سفر به گوا

شهر گوا تنها فصل های های سیزن و لاو سیزن ندارد. در برخی از زمان ها تعداد توریستان آنقدر زیاد است که به آن فصل پیک می گویند و در برخی ماه ها، تعداد توریستان حد معقول و متوسطی را در این شهر دارد که به آن فصل میانه می گویند. در نکات سفر به گوا اطلاعات زیر بسیار مهم است.

در گوا کجا اقامت نکنیم؟

در هنگامی که به سراغ بهترین هتل های 5 ستاره گوا و بهترین هتل های 4 ستاره گوا می روید. زمانی که می خواهید، هتلی را برای اقامت انتخاب کنید بهتر است هتل هایی را انتخاب کنید که از سواحل شلوغ و پر از توریست گوا دور باشد. اگر هم هتلتان نزدیک به سواحل شلوغ گوا بود، باز سعی کنید که به سراغ ساحل های خلوت تر بروید. سواحل شمالی گوا از بهترین سواحل توریستی و توریستی گوا هستند. سواحلی به نام کالانگوت (Calangute)، باگا (Baga)، کاندولیم (Candolim) یا آنجونا (Anjuna) جزو شلوغ ترین سواحل گوا هستند.

ارزران ترین راه برای رسیدن به هتل از فرودگاه

بیشتر افرادی که به گوا سفر می نمایند، به وسیله پرواز و با خرید بلیط هواپیما وارد این شهر می شوند. بر خلاف اینکه همه هزینه ها در این شهر بسیار ارزان است اما قیمت تاکسی ها و در مجموع حمل و نقل بسیار گران است. برخلاف دیگر شهرها و مقاصد هند که پر از توک توک هستند در نکات سفر به گوا یادآور می شویم که به راحتی نمی توانید توک توکی برای سوار شدن پیدا کنید. هر چند که هزینه سفر به گوا پایین است اما کرایه تاکسی ها بسیار بالاست.

از فرودگاه تا رسیدن به شهر و محل اقامت خود نیز تنها یک راه دارید و آن این است که تاکسی بگیرید. (اگر با تور آگرا خبرنگاران به گوا سفر کنید، ترانسفر فرودگاهی خواهید داشت و این مشکل برطرف خواهد شد). با این وجود اگر به تنهایی به این شهر سفر می کنید و می خواهید هزینه تاکسی کمتری بپردازید، عجله نکنید. به بیرون از فرودگاه و ورودی تاکسی های فرودگاهی بروید. به دنبال مسافرانی بگردید که با شما راستا معین و یکسانی دارند. با تقسیم کرایه تاکسی بین مسافران می توانید هزینه کمتری بپردازید.

دسترسی به فرودگاه با اتوبوس

پس از اینکه سفرتان تمام شد، برای برگشت به فرودگاه می توانید اتوبوس سوار شوید. هر چند کسانی که تور گوا و تور هند را خریداری می نمایند، ترانسفر فرودگاهی خواهند داشت. با این حال روی صحبت ما بیشتر با کسانی است که به تنهایی و جدای از تور وارد گوا شده اند. در نکات سفر به گوا یادآور می شویم که اتوبوس ها هم هستند. از شمال گوا، مثلا جایی مانند مورجیم (Morjim) به سمت سیلوم (Silom) یا ماپوسا (Mapusa) تاکسی یا توک توک بگیرید. اگر هم که محل اقامتتان نزدیک این دو مکان بود که چه بهتر!

از ایستگاه اتوبوس سیلوم یا ماپوس اتوبوس ویژه به سمت پانجیم (Panjim) سوار شوید. در پانجیم دوباره باید اتوبوس عوض کنید. از پانجیم به سمت واسکو (Vasco) دوباره اتوبوس سوار شوید. این اتوبوس شما را در فاصله 2 کیلومتری فرودگاه گوا پیاده می نماید. یادتان باشد که حتما به راننده اتوبوس بگویید که می خواهید به فرودگاه بروید تا شما را در نزدیکی فرودگاه پیاده نمایند.

  • نکته: این راستا را تنها زمانی انتخاب کنید که می توانید مسافتی طولانی را پیاده روی کنید و چمدان های زیادی ندارید.

یادتان باشد که اتوبوس پانجیم به واسکو در ساعت 7 حرکت می نماید و بسیار شلوغ است. بنابراین حداقل نیم ساعت قبل از آن برای خرید بلیط اتوبوس به محل و ایستگاه اتوبوس پانجیم برسید. طبعا این راستا برای کسانی که در جنوب گوا اقامت دارند متفاوت خواهد بود. در نهایت از جنوب گوا نیز باید به هر نحوی خود را به اتوبوس هاس واسکو برسانید و در نزدیک ترین نقطه به فرودگاه پیاده شوید.

  • نکته: اگر وقت زیادی دارید از این راه خود را به فرودگاه برسانید. چرا که تنها 4 ساعت در راه خواهید بود. تنها هزینه بسیار کمی خواهید پرداخت.

تور گوا با خبرنگاران ترانسفر فرودگاهی داشته و شما را از طی کردن این راستا طولانی در مدت زمان طولانی با اتوبوس یا هزینه بالای تاکسی های گوا می رهاند.

بهترین راه برای گشت و گذار در هند

اگر علاقه مند به پیاده روی هستید، با پای پیاده می توانید در میان سواحل مختلف گوا پیاده روی کنید. اگر علاقه مند به گشت و گذار در مناطق دورتر هستید می توانید موتور و اسکوتر کرایه کنید. شاید اسکوتر و موتور سریع ترین و بهترین راه برای گشت و گذار در گوا باشد. از نکات سفر به گوا می توان به ترافیک بالای آن اشاره نمود. به همین دلیل موتور و اسکوتر به راحتی در میان ماشین ها و توک توک ها حرکت می نماید و شما را از ترافیک می رهاند. برای موتور باید گواهینامه موتور داشته باشید. اگر نداشتید داشتن هدایت هندی با موتور می تواند پاسخگو باشد.

در گوا کجا برای شنا مناسب است؟

برخی از مناطق ساحلی و دریا را با پرچم های قرمز نشانه گذاری نموده اند. این پرچم ها نشان دهنده علامت خطر بوده و نباید در این مناطق شنا کنید. هر چند که دریا آرام به نظر می رسد اما جریان های زیر آبی بسیار قوی و خطرناکی وجود دارد که شما را تا دوردست ها می برد. ممکن است از ترس یا خستگی جان خود را از دست بدهید. حتی اگر تعداد زیادی درون آب بودند باز هم به سراغ شنا در این مناطق نروید.

  • نکته: در مقابل سواحل کورلس (Curlees) و دره شیوا شنا نکنید!

غذاهای گوا

از خوردن غذاهای هندی لذت می برید؟ پس در نکات سفر به گوا حتما از غذاهای گوا لذت می برید. با این حال یادتان باشد که غذاهای گوا تا حدی تندتر از دیگر غذاهای هندی هستند. خود را برای آن آماده کنید. اگر نمی توانید غذاهای تند را تحمل کنید، به هر رستورانی که رفتید برای سفارش غذا از آن ها بپرسید که کدام یک از غذاهایشان فلفل ندارد.

امنیت در گوا

شاید بتوان در نکات سفر به گوا گفت که این شهر یکی از ایمن ترین شهرهای هند و دنیا است. با این حال هیچ گاه حس ششم خود را از قلم نیاندازید. مراقب وسایل شخصی خود هم باشید. اگر در جایی بودید که احساس خطر کردید، وارد اولین مغازه ای که می بینید شوید و سعی کنید با پلیس تماس بگیرید.

منبع: drifterplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 964

به "چه نکاتی برای سفر به گوا باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه نکاتی برای سفر به گوا باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید