واکنش به پرواز جنجالی هواپیمای آنتونف پس از ممنوعیت 5 ساله ، سرنوشت دستور رئیس جمهور چه شد؟

به گزارش تور استانبول، سازمان هواپیمایی کشوری پس از یک ماه بعد به سکوت خود درباره اجازه پرواز هواپیماهای آنتونف پایان داد.

واکنش به پرواز جنجالی هواپیمای آنتونف پس از ممنوعیت 5 ساله ، سرنوشت دستور رئیس جمهور چه شد؟

خبرنگاران - سازمان هواپیمایی در واکنش به بکارگیری هواپیمای آنتونف توسط یکی از ایرلاین های داخلی بیان نمود: در روزهای اخیر مطالب و مسائلی در فضای مجازی و به تبع آن در بعضی از رسانه ها درباره پرواز یک فروند هواپیمای آنتونف 74 شرکت هواپیمایی پویا مطرح و صلاحیت پروازی این هواپیما زیر سوال رفته است. به همین دلیل اداره کل صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری توضیحاتی را ارائه کرد.

اداره کل صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی با اشاره به اظهارات وزیر سابق راه و شهرسازی مبنی بر انکه پرواز هواپیمای آنتونف در صورت تحقق شرایط براساس ضوابط هوانوردی باید انجام شود و نام شرکت سازنده هواپیما نباید مانع پرواز این هواپیما شود در ادامه آورده است: این هواپیما تمامی گواهینامه های صلاحیت پروازی براساس الزامات ایکائو را داراست و ممنوعیت پرواز ندارد. هواپیمای مذکور براساس گواهینامه نوع (TC) و ضمائم آن که توسط نهاد هواپیمایی کشوری اکراین به شماره TL0009 صادر شده است قابلیت حمل مسافر تا 52 نفر را دارد. در کتاب پروازی هواپیمای An-74TK-200 (که بنام FM مشهور است) حمل مسافر توسط این هواپیما از سوی کشور طراح مجاز شناخته شده است.

لذا طرح مسائل غیرکارشناسی و اینکه کدام یک از الزامات و مقررات توسط صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری رعایت نشده است جز ایجاد شبهه و نگرانی برای مسافران هوایی چیزی به دنبال نخواهد داشت.

حدود پنج سال پیش رئیس جمهوری در پی حوادث و سوانحی که هواپیماهای آنتونوف 140 و 74 به وجود آورده بودند، پرواز آن ها بر فراز آسمان ایران را ممنوع بیان نمود اما چندی پیش یکی از مسافران پرواز مشهد- تهران در فضای مجازی بیان نمود که هواپیمای پویا در این جهت از آنتونوف 74 استفاده کرده و مسائل و نگرانی هایی را برای مسافران به وجود آورده است.

منبع: چمدان
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 530

به "واکنش به پرواز جنجالی هواپیمای آنتونف پس از ممنوعیت 5 ساله ، سرنوشت دستور رئیس جمهور چه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش به پرواز جنجالی هواپیمای آنتونف پس از ممنوعیت 5 ساله ، سرنوشت دستور رئیس جمهور چه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید