نشنال اینترست گزارش داد: پنج نیروی دریایی برتر دنیا

به گزارش تور استانبول، مجله آمریکایی نشنال اینترست پنج نیروی دریایی برتر دنیا را معرفی کرد.

نشنال اینترست گزارش داد: پنج نیروی دریایی برتر دنیا

از وبلاگ روشن دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک نشریه آمریکایی در گزارشی قوی ترین نیروی های دریایی دنیا را با معیارهای خود منتشر کرد. نشنال اینترست نوشت:

نیروی دریایی آمریکا در مکان نخست واقع شده است. به عقیده نویسنده مقاله نشنال اینترست، آمریکا بیشتر از هر کشور دیگر دارای ناو های جنگی است و در همه آب های دنیا از جمله اقیانوس های آرام، اطلس و هند و همچنین دریا های مدیترانه و خلیج فارس حضور دارد. این نشریه متذکر می گردد نیروی دریایی ایالات متحده دارای 10 ناو هواپیما بر، 9 ناو نفربر، 22 رزمناو، 62 ناوشکن، 17 ناوچه و 72 زیردریایی است.

چین که در نتیجه رشد مالی بودجه دفاعی خود را از سال 1989 ده برابر نموده، در مکان دوم قراردارد. این کشور دارای یک ناو هواپیمابر، سه ناو نفربر، 25 ناوشکن، 42 ناوچه، هشت زیردریایی اتمی و حدود 50 زیردریایی معمولی است.

نیروی دریایی روسیه با 79 ناو بزرگ، یک ناو هواپیما بر، 5 رزمناو، 13 ناوشکن و 52 زیردریایی در مکان سوم واقع شده است و بریتانیا با 3 ناو نفربر بزرگ، 19 ناوچه و ناوشکن، 7 زیردریایی اتمی تهاجمی و چهار زیردریایی مسلح به موشک های بالستیک چهارم است. ژاپن با 114 فروند ناو از جمله 46 ناوشکن و همچنین 16 زیردریایی در مکان پنجم ایستاده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 609

به "نشنال اینترست گزارش داد: پنج نیروی دریایی برتر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشنال اینترست گزارش داد: پنج نیروی دریایی برتر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید