مراکز دی.آی.سی باید از محله ها خارج شوند

به گزارش تور استانبول، یادداشت دکتر امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس و استاد دانشگاه

مراکز دی.آی.سی باید از محله ها خارج شوند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

فلسفه راه اندازی مراکز دی آی سی، کاهش آسیب به وسیله ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به معتادان و افراد آسیب دیده بوده است. این فلسفه مورد قبول و پذیرش همه اقشار جامعه بوده و هست، اما مکان فعالیت و خدمت رسانی این مراکز جای سؤال دارد. همه محققان و صاحب نظران در حوزه آسیب معتقدند اگر این مراکز نه تنها در ایران و تهران بلکه در هر جای جهان در داخل بافت مسکونی و شهری قرار بگیرند، برخلاف عنوانی که دارند آسیب زا می شوند. بنابراین، متولیان این مراکز باید در خصوص مکان های جانمایی شده تجدید نظر نمایند. برای اثبات این حرف متولیان ذی ربط در این مراکز را به تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه شیکاگو ارجاع می دهم.

به طور کلی بنده به عنوان جامعه شناس و استاد دانشگاه که مطالعات و تحقیقاتی در این زمینه داشته ام، معتقدم این مراکز مانند مدرسه و مرکز آموزشی خلافکاری عمل می نمایند و قرارگیری آنها در هر نقطه از بافت مسکونی و شهری تأثیرات منفی در پی خواهد داشت. همجواری مردم به ویژه بچه ها با این مراکز کار اشتباهی است، چراکه مردم با دیدن معتادان مصرف مواد، سرقت و کیف قاپی و حتی فحاشی را می آموزند و این رفتار کم کم در جامعه شیوع می یابد.

مسئولان برای مصون نگه داشتن جامعه و مردم از آسیب در گام اول باید مراکز کاهش آسیب یا همان دی. آی. سی ها را به خارج از شهرها و بافت مسکونی منتقل نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 587

به "مراکز دی.آی.سی باید از محله ها خارج شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز دی.آی.سی باید از محله ها خارج شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید