مایکروسافت اپلیکیشن PC Health Check ویندوز 11 را دوباره عرضه کرد

به گزارش تور استانبول، مایکروسافت امروز نسخه جدیدی از اپلیکیشن PC Health Check ویندوز 11 را عرضه کرد که در آن، شرایط مورد احتیاج برای نصب این نسخه از ویندوز تغییر نموده است.

مایکروسافت اپلیکیشن PC Health Check ویندوز 11 را دوباره عرضه کرد

هنگام رونمایی از ویندوز 11 مایکروسافت از اپلیکیشن PC Health Check هم رونمایی کرد. کاربرانی که به نصب سیستم عامل نو شرکت آمریکایی علاقه مند بودند با نصب این اپلیکیشن متوجه می شدند که آیا سیستم شان قادر به دریافت این سیستم عامل هست یا خیر.

اگر در جریان خبرهای مربوط به ویندوز 11 باشید می دانید که مایکروسافت شرایط سختی را برای نصب آن در نظر گرفت. این شرکت در ابتدا گفت کاربرانی که از پردازنده های نسل 8 به بالا استفاده می نمایند قادر به نصب ویندوز 11 روی سیستم خود خواهند بود. بعلاوه قابلیت بوت ایمن (Secure Boot) هم باید در پنل بایوس فعال می شد تا کاربر می توانست با خیال راحت ویندوز 11 را روی سیستم خود نصب کند.

اپلیکیشن PC Health Check ویندوز 11 با تست سخت افزار کاربر، او را از این بابت که سیستمش واجد شرایط دریافت سیستم عامل نو است آگاه می کرد. اما کمی بعد، انتقادهایی به سیاست مایکروسافت پیرامون سخت گیری در عدم عرضه ویندوز 11 برای سیستم های قدیمی وارد شد. به همین دلیل شرکت آمریکایی مجبور شد آن را از دسترس خارج و نسخه دیگری از آن را عرضه کند که این اتفاق امروز رخ داد.

در حال حاضر اپلیکیشن PC Health Check ویندوز 11 برای دانلود در دسترس واقع شده است و برای نصب آن سیستم شما باید از پردازشگر 64 بیتی با حداقل دو هسته با فرکانس 1 گیگاهرتز، 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره ببرد در غیر این صورت حتما با ارور عدم نصب ویندوز 11 روبرو خواهید شد. محدودیت دیگر که مربوط به TPM 2.0 بود همچنان پابرجاست و باید به وسیله بایوس آن را فعال کنید.

با این همه سخت گیری، هنوز هم تعداد زیادی دستگاه وجود دارند که از حداقل مشخصات سخت افزاری بهره می برند اما قادر به دریافت ویندوز 11 نیستند. پردازنده های نسل 7 اینتل به پایین و تراشه های نسل دوم رایزن از این دسته پردازنده هایی هستند که ویندوز 11 را علی رغم توان سخت افزاری بالا پشتیبانی نمی نمایند.

مایکروسافت اما به کاربران این تراشه ها گفت که شرایط آن ها را مورد آنالیز قرار می دهد. اگر کاربران سیستم هایی با این پردازنده ها در برنامه اینسایدر مایکروسافت برای دریافت ویندوز 11 ثبت نام نمایند و با این سیستم عامل به مشکل بر بخورند، امکان عرضه ویندوز 11 برای آن ها وجود نخواهد داشت. اگر هیچ مشکل خاصی وجود نداشته باشد، مایکروسافت پردازنده های نسل 7 اینتل و رایزن 2 را هم به جمع پردازنده های پشتیبانی شده به وسیله ویندوز 11 اضافه خواهد نمود. البته این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که نسخه رسمی ویندوز 11 عرضه گردد.

در حال حاضر، فقط تعداد خاصی از پردازنده های نسل 7 اینتل هستند که از تست اپلیکیشن PC Health Check ویندوز 11 جان سالم به در می برند و از آن پشتیبانی می نمایند. این پردازنده ها شامل Core i7-7820HQ و پردازنده های Core X و Xeon W می شوند. محصولات مجهز به پردازنده کوالکام 850 و نوتر و بعلاوه بعضی از پردازنده های رایزن نسل 2 هم از ویندوز 11 پشتیبانی می نمایند. اما نام این پردازنده ها هنوز اعلام نشده است.

اینکه بخواهیم در فهرست پردازنده های پشتیبانی شده در پی مدل پردازنده خود باشید قطعا فرایند سخت و زمان بری خواهد بود به همین دلیل پیشنهاد می گردد از همین لینک، اپلیکیشن PC Health Check ویندوز 11 را دانلود و نصب کنید تا از واجد شرایط بودن سیستم خود مطمئن شوید. (حجم اپلیکیشن حدودا 14 مگابایت است).

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1797

به "مایکروسافت اپلیکیشن PC Health Check ویندوز 11 را دوباره عرضه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت اپلیکیشن PC Health Check ویندوز 11 را دوباره عرضه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید