راهنمای نگهداری از لاک پشت

به گزارش تور استانبول، لاک پشت های آب شیرین حیوانات خانگی سرگرم نماینده ای هستند؛ اما احتیاج به شرایط محیطی و مراقبت ویژه دارند تا بتوانند شرایط ایده آل جسمانی خود را حفظ نمایند.

راهنمای نگهداری از لاک پشت

لاک پشت ها جزو محبوب ترین خزندگان برای نگهداری به عنوان یک حیوان خانگی هستند؛ زیرا این حیوانات خلق وخوی آرامی داشته و حالات چهره آن ها بیانگر احساسات درونی شان است. طرح ها نقش و نگار های متنوع روی لاک، از نظر ظاهری نیز آن ها را تبدیل به موجوداتی دوست داشتنی نموده است.

روش های نگهداری از گونه های مختلف لاک پشت تفاوت های جزئی با هم دارد، اما به طور کلی نگهداری از آن ها به عنوان یک حیوان خانگی بسیار آسان بوده و همه به راحتی از عهده آن بر می آیند.

لاک پشت ها عمر طولانی دارند و در صورتی که مراقبت کافی و مناسب از آن ها انجام گردد تا چندین دهه زنده می مانند.

مراقبت های ضروری

بچه لاک پشت ها را معمولا می توان در داخل ظروف بزرگ شیشه ای در داخل منزل نگه داشت. برای نگهداری لاک پشت های بالغ باید از ظروف بزرگ تر استفاده کرد و می توان آن ها را در فصولی از سال که آب وهوا مناسب است در خارج از منزل نگه داشت. در فصل زمستان حتما باید لاک پشت ها را به فضای داخل منزل منتقل کرد.

ظرف نگهداری لاک پشت ها باید فضای کافی برای شنا کردن آن ها داشته باشد و به گونه ای باشد که لاک پشت ها بتوانند از آن بالا رفته و از آب خارج شوند و در معرض نور خورشید یا نور مصنوعی داخل اتاق قرار گیرند. کف ظرف باید با سنگ ریزه و ماسه پوشانده گردد. چوب های گرد و سنگ های بزرگ تر که لاک پشت ها بتوانند از آ ن ها بالا بروند و بازی نمایند نیز باید در داخل ظرف وجود داشته باشد. یک فیلتر آب و یک هیتر شناور برای گرم کردن آب و یک لوله و یک شلنگ یا یک پمپ خلأ برای تمیز کردن ظرف لازم است. بهتر است مقداری نمک مخصوص آکواریوم به آب ظرف اضافه گردد.

مردم تصور می نمایند که لاک پشت ها به ورزش و تحرک بدنی نیازی ندارند؛ درصورتی که این یک باور کاملا اشتباه است. لاک پشت ها در محیط طبیعی خود بسیار فعال و پر تحرک هستند؛ پس اطمینان حاصل کنید که در ظرف نگهداری فضای کافی برای شنا و وسایل کافی برای بالا رفتن و تحرک حیوان وجود دارد و هفته ای یک بار آن ها را در یک حوضچه یا استخر کوچک قرار دهید تا شنا نمایند.

تغذیه لاک پشت ها

تغذیه بچه لاک پشت ها باید از مواد گوشتی باشد. برای یک نوزاد لاک پشت برترین غذا پلت و نوزاد ماهی و کرم خونی منجمد (که می توان از فروشگاه های آکواریوم تهیه کرد) است و تغذیه لاک پشت های بالغ باید از مخلوط مواد گوشتی و سبزیجات باشد. به طور کلی در تغذیه لاک پشت ها باید تنوع غذایی رعایت گردد. مصرف هفته ای یک بار میوه جات در رژیم غذایی لا ک پشت ها می تواند مفید باشد. لاک پشت های آب شیرین باید هنگام خوردن غذا در داخل آب غوطه ور باشند. در صورتی که مدت طولانی خارج از آب قرار گیرند می میرند. این مرگ می تواند ناشی از کم غذایی و یا خشک شدن بدن آن ها در مجاورت هوا باشد؛ ولی د ر هر صورت مرگ دردناکی خواهد بود.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2107

به "راهنمای نگهداری از لاک پشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای نگهداری از لاک پشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید