تورهای چین: راهنمای حمل و نقل در شانگهای (قسمت دوم)

به گزارش تور استانبول، انواع حمل و نقل در شانگهای

اگر قصد سفر به چین و تماشا شهر شانگهای را دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را مرور کنید تا اطلاعات دقیقی از سیستم حمل و نقل این شهر به دست آوردید. با این اطلاعات می توانید به سرعت به مقصد مورد نظرتان برسید و از زمانتان برترین استفاده را کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا سیستم راه آهن و فرودگاه در شانگهای را آنالیز کنیم.

تورهای چین: راهنمای حمل و نقل در شانگهای (قسمت دوم)

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

قطار ماگلو شانگهای Shanghai Maglev Trains

قطار ماگلو با سرعت 430 کیلومتر در ساعت در شانگهای در حال جابجا کردن مسافران است. در اینجا به جدول زمان بندی این قطار و جهتهای آن اشاره می گردد:

ایستگاه جاده لانگیانگ Longyang: قطار اول: 07:00 آخرین قطار: 21:00

ایستگاه فرودگاه پو دونگ: اولین قطار: 07:02 آخرین قطار: 21:02

باید بدانید که هر بیست دقیقه یک بار نیز قطار آماده حرکت است. پیش از این، زمان فعالیت قطار ماگلو 9 ساعت بود و بنا بر نیازهای مسافران این شهر، از اواخر سال 2007 دوره زمان بندی آن به 14 ساعت افزایش پیدا کرد و برای صرفه جویی بیشتر زمان، سرعت قطارها از 300 کیلومتر در ساعت به حداکثر سرعت 430 کیلومتر در ساعت تغییر کرد در نتیجه دوره بهره برداری این قطار افزایش یافت.

ایستگاه راه آهن شمالی شانگهای

ایستگاه راه آهن شانگهای در واقع ایستگاه اصلی قطار در شهر شانگهای است. قطار ها از این ایستگاه به هر بخشی از چین و بالعکس در رفت و آمد هستند. مقصدهایی که از این ایستگاه به آن قطار حرکت می نماید عبارت اند از : پکن Beijing ، چینگدائو Qingdao، هاربین Harbin، چنگدو Chengdu، نانجینگ Nanjing و یا در نزدیکی کوه هوانگ -هونگ شان Huangshan . Mount Huang

اگر شما در نظر دارید از این وسایل نقلیه عمومی برای سفر بهره ببرید و مقصد شما غرب یا شمال باشد، بهتر است برای تهیه بلیط به این ایستگاه مراجعه کنید.

این ایستگاه در بخش شمالی شهر شانگهای واقع شده است و خطوط 1، 3 و 4 مترو نیز برای تبادل مسافران خود در زیر ایستگاه راه آهن، ایستگاه دارد. ایستگاه اتوبوس راه دور مرکزی نیز در بخش شمال غربی این ایستگاه قطار قرار گرفته است. علاوه بر این ایستگاه توقف بسیاری از جهتهای اتوبوس محلی نیز در اینجا وجود دارد تا مسافرانی که نیازمند سفر با قطارهای این ایستگاه هستند به آسانی به آن منتقل شوند.

ایستگاه راه آهن جنوبی شانگهای

ایستگاه راه آهن جنوبی شانگهای در بخش جنوب غربی شهر شانگهای در امتداد خطوط مترو 1 و 3 قرار گرفته است. قطارهای این ایستگاه در یک خط راه آهن مجزا از جنوب غربی به شانگهای نزدیک می گردد.

ایستگاه راه آهن غربی شانگهای

ایستگاه راه آهن غربی شانگهای نسبتا کوچک بوده و درست در خط ایستگاه راه آهن شانگهای قرار گرفته است. بیشتر قطارهای این ایستگاه به نانجینگ Nanjing، ووکسی Wuxi،سوژوو Suzhou و هنگژوو Hangzhou حرکت می نمایند اما بعضی دیگر از قطارها به وسیله ایستگاه راه آهن غربی شانگهای خود را به پکن و گوانجو Guangzhou می رسانند.

فرودگاه های شانگهای

فرودگاه بین المللی پودونگ Pudong International Airport

در صورتی که برای نخستین بار به چین سفر می کنید، باید بدانید که سفر آسانی نخواهد بود. خوشبختانه فرودگاه بین المللی پودونگ و امکاناتش باعث می گردد تا نخستین تجربه سفر افراد به چین آسان تر از آنچه انتظار می رود، گردد.

اگر در هتلی اقامت داشته اید و غیر منتظره مجبور شدید چمدان ها را بسته و قصد پرواز کنید، به بخش اطلاعات هتل مراجعه نموده و برای خود یک پرواز رزرو کنید و اقدامات لازم برای انتقال به فرودگاه را انجام دهید. بسیاری از هتل ها این خدمات را ارائه می دهند. علاوه بر این، مسافران می توانند پیش از سفر خود قوانین آن را مطالعه نمایند و از خدمات ارائه شده به وسیله هتل ها آگاهی پیدا نمایند. در صورتی که هتل شما این خدمات را ارائه نمی دهد، به وسیله گرفتن تاکسی به سمت فرودگاه حرکت کنید. اگر از تاکسی هایی که در خارج از ایستگاه ها قرار دارند بخواهید تا شما را برسانند هزینه انتقالتان 500 RMB خواهد شد که بسیار غیر منصفانه است. اما اگر از تاکسی های فرودگاه بهره ببرید، کارمندی از فرودگاه به زبان انگلیسی شما را هدایت خواهد نمود و هزینه آن بیش از 150 تا 200 RMB نخواهد شد.

یکی از راههای وارد شدن به شهر به وسیله فرودگاه، قطارهای ماگلو یا قطار صفحات مغناطیسی است که با پرداخت 50 RMB استفاده از آن ها امکان پذیر خواهد شد. این قطار مسافران را طی هشت دقیقه به ایستگاه لانگیانگ Longyang (خط 2) در پودونگ می رساند. این راه بسیار آسان است اما باید در نظر داشته باشید که بین 20 تا 30 دقیقه نیز در منطقه تاریخی پوکسی Puxi در یک تاکسی توقف خواهید داشت. در غیر این صورت می توانید تمام جهت را به وسیله مترو طی کنید و به شهر برسید که البته در طول سفر باید چندین مرتبه خط عوض کنید و وجود صدها نفر از مردم را در شلوغی مترو تحمل نمایید. بنابراین به خاطر داشته باشید که در برابر انتخاب یکی از این راه ها با چه چیزهای مقابله خواهید کرد. از طرف دیگر سفر با قطارهای ماگلو با سرعت بالای 431 کیلومتر در ساعت بسیار هبجان انگیز خواهد بود.

علاوه بر آن، هزینه سوار کردن تاکسی از پوکسی به فرودگاه در بعضی مواقع مقرون به صرفه تر هم می گردد. تقریبا از فرنچ کانسیژن French Concession هزینه آن 125 RMB خواهد شد.

بعلاوه اتوبوس شاتل از همه نقاط شهر شانگهای هر 30 دقیقه به سمت فرودگاه حرکت می نماید. ایستگاه های اتوبوس های شاتل شامل نقاطی همانند؛ معبد Jingan ، زیر هتل پورتمن Portman، پارک ژونگسان Zhonghsan، ورزشگاه فوتبال هونگکو Hongkou و هر دو ایستگاه راه آهن شانگهای و ایستگاه راه آهن جنوبی هستند که بلیط آنها بین 16 - 20 RMB است. اتوبوس شاتل شماره 1 با 30 RMB به فرودگاه هانگکیاو Hongqiao حرکت می نماید.

فرودگاه بین المللی فرودگاه هانگکیاو Hongqiao International Airport

بسیاری از پروازهایی که از این فرودگاه انجام می گردد، داخلی هستند . این فرودگاه در منطقه تاریخی پوکسی بوده و رسیدن به آن با تاکسی بیشتر از نیم ساعت طول نخواهد کشید. در نظر داشته باشید همه پروازهای داخلی از این فرودگاه انجام نشده و به استثنای پروازهایی که به جزیره هاینان Hainan Island حرکت می نمایند و بعضی از پروازهایی که به پکن و گویلین Guilin که از فرودگاه پودونگ انجام می گیرد، سایر پروازها از دیگر فرودگاه شهر خواهد بود. بهتر است که با آژانس مسافرتی خود هماهنگ کنید که تعیین نمایند پروازهای شما از کدام فرودگاه انجام می گردد تا در این زمینه دچار مشکل نشوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2017

به "تورهای چین: راهنمای حمل و نقل در شانگهای (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: راهنمای حمل و نقل در شانگهای (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید