جاروبرقی بهتر است یا جاروشارژی؟

به گزارش تور استانبول، خبرگزاری خبرنگاران- جاروبرقی و جاروشارژی هر دو از وسایل نظافتی هستند که در خانه ها، محل کار، ساختمان، ویلا و... برای نظافت استفاده می شوند. هر کدام از این وسیله ها، به نوعی به شما یاری می نمایند. جاروبرقی و جاروشارژی عملکردی مشابه دارند یعنی هدف استفاده از هر دو، تمیز کردن است اما بنظر شما جاروبرقی بهتر است یا جاروشارژی؟ هنگام خرید جاروشارژی مردم مردد می شوند و نمی دانند جاروبرقی بهتر است یا جاروشارژی به همین علت ما در تیم فراوری محتوای بریم خریدتصمیم گرفتیم درباره این موضوع مطلبی تهیه کنیم و تفاوت جاروشارژی و جاروبرقی و مزایای هر کدام را برای شما عزیزان بازگو کنیم تا با اطلاعات دقیق تری خرید خود را انجام دهید.

جاروبرقی بهتر است یا جاروشارژی؟

کدام جارو بهتر است؟

یکی از شایع ترین سوالاتی که کاربران دارند این است که کدام جارو بهتر است. واقعیت این است که نمی توان گفت کدام جارو از همه جاروبرقی ها یا جاروشارژی ها بهتر است. شما بسته به شرایط و محیطی که قرار است از این وسیله بهره ببرید، باید برای خرید اقدام کنید. برای مثال جاروبرقی برای تمیز کردن محیط های بزرگ و جاروشارژی برای تمیز کردن محیط های کوچک تر استفاده می گردد چون توان موتور جاروشارژی کمتر از جاروبرقی است و نمی توانید خیلی به صورت مداوم از آن بهره ببرید .

جاروشارژی چه مزایایی دارد؟

جاروشارژی ها مزایای زیادی دارند برای مثال :

  • به دو صورت دستی و عصایی یا پارویی قابل استفاده هستند. در یک مقاله به صورت کامل به معرفی انواع جاروشارژی ها و برترین مدل جاروشارژیپرداخته شده است. در صورتی که در پی انتخاب برترین جاروشارژی هستید می توانید این مقاله را مطالعه نموده و با انواع جاروشارژی ها و کاربرد آن ها آشنا شوید.
  • جاروشارژی های دستی برای تمیز کردن خودرو، محیط های غیر قابل دسترس، تمیز کردن محیط های کوچک و... استفاده می شوند .
  • دسترسی به مکان های مختلف با یاری جاروشارژی امکان پذیر است .
  • جاروشارژی وزن بسیار کمی دارد و بسیار سبک است .
  • حمل و نقل جاروشارژی بسیار ساده بوده و حتی می توانید جاروشارژی دستی را داخل ماشین حمل کنید .
  • جاروشارژی ها فضای کمتری در خانه اشغال می نمایند و نگهداری آن ها راحت است .
  • تمیز کردن نقاط غیر قابل دسترس مانند بالای کمد، زیر کابینت، گوشه ها و کنج ها، زیر مبلمان و... با یاری جاروشارژی امکان پذیر است .
  • از جاروشارژی دستی می توانید در مکان هایی که به پریز برق دسترسی ندارید بهره ببرید مانند انباری، داخل خودرو، زیر جایگاه و ...
  • جاروشارژی ها سرعت بالایی دارند و می توانید در زمان کمی محیط را تمیز کنید .
  • جنس بدنه جاروشارژی پلاستیک فشرده است و در مقابل ضربه و... مقاوم است .
  • صدای جاروشارژی حین کار کردن بسیار کم است و آزاردهنده نیست .
  • مصرف برق جاروشارژی بسیار پایین است .

مزایای جاروبرقی نسبت به جاروشارژی چیست و جاروبرقی برای تمیز کردن چه مکانی مناسب است؟

جاروبرقی برای تمیز کردن خانه هایی با مساحت بالا مناسب است یعنی اگر خانه یا ویلایی با متراژ بالا دارید و یا بچه کوچک دارید که زباله زیاد می ریزد. قدرت جاروبرقی به علت موتور قدرتمندی که دارد بیشتر است و مکش بهتری نسبت به جاروشارژی ها ایجاد مینمایند .

بنابراین می توان گفت که :

  • جاروبرقی ها مکش بیشتری نسبت به جاروشارژی ها دارند .
  • موتور جاروبرقی قدرتمندتر از جاروشارژی است .
  • برای استفاده طولانی، جاروبرقی ها بهتر از جاروشارژی ها هستند .
  • صدای جاروبرقی نسبت به جاروشارژی بیشتر است .
  • دهانه جاروبرقی نسبت به جاروشارژی بزرگتر است و بهتر می تواند زباله ها را جمع کند .
  • مخزن جاروبرقی نسبت به جاروشارژی بزرگتر است و می تواند زباله های بیشتر و بزرگتری را جمع کند .
  • سری های جاروبرقی متنوع تر است و می توانید برای تمیز کردن محیط های مختلف از سری های متفاوت استفاده کرد .
  • بعضی از جاروبرقی ها مدل آب و خاک هستند که امکان جمع آوری زباله های خشک و بعلاوه آب و مایعات را نیز دارند .
  • تمیز کردن و جارو کردن فرش، موکت، سرامیک و... با جاروبرقی راحت تر از جاروشارژی است .

جاروشارژی برای چه مکان هایی مناسب است؟

جاروشارژی ها با توجه به ابعاد و توانی که دارند و قدرت موتور نسبتا کمی که دارند، برای تمیز کردن محیط های کوچک مانند اتاق، خودرو، زیر جایگاه خودرو، داخل داشبورد و کلا فضاهای کوچکی که زباله زیادی ندارند مناسب هستند. جاروشارژی برای تمیز کردن کل خانه، خانه هایی با متراژ بالا و یا خانه هایی که ریخت و پاش زیادی دارند و خیلی کثیف می شوند مناسب نیست. دهانه باریکی دارند که برای تمیز کردن زباله های ریز و گرد و غبار مناسب است و زباله های بزرگ را جمع نمی نماید. بعلاوه برای تمیز کردن مکان هایی که به برق دسترسی ندارید، بهتر است از جاروشارژی بهره ببرید .

جمع بندی

با توجه به مواردی که در این مقاله گفته شد، شما می توانید با توجه به متراژ منزلتان و فضایی که قرار است آن را تمیز کنید، خرید خود را انجام دهید. اگر فضای منزل شما خیلی بزرگ است می توانید از جاروبرقی بهره ببرید و اگر برای تمیز کردن خودرو و یا محیط های کوچک قصد خرید جارو دارید بهتر است جاروشارژی خریداری کنید که هم راحت تر حمل و جابجا گردد و هم نیازی به برق نداشته باشد. در صورتی که قصد خرید جاروشارژی دارید می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه نموده و قیمت جاروشارژیرا در فروشگاه های اینترنتی مختلف مشاهده کنید سپس بعد از مقایسه قیمت ها، خرید خود را از مقرون به صرفه ترین و معتبر ترین فروشنده انجام دهید.

بریم خرید یک مرجع مقایسه قیمت است که قیمت محصولات مختلف اعم از جاروبرقی، جاروشارژی، لوازم خانه و آشپزخانه، صوتی و تصویری و... را در فروشگاه های اینترنتی مختلف آنالیز می نماید و با مقایسه قیمت ها، خریدی لذت بخش برای شما به ارمغان می آورد .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1945

به "جاروبرقی بهتر است یا جاروشارژی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاروبرقی بهتر است یا جاروشارژی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید