فراوری باند زخم آنتی باکتریال با نانوکامپوزیت

به گزارش تور استانبول، پژوهشگران چینی روشی ارائه کردند که با استفاده از آن می توان یک ماده نانوکامپوزیتی را به سادگی و با قیمت کم فراوری کرد، نانوکامپوزیتی که خواص آنتی باکتریال داشته و برای فراوری باند زخم مناسب است.

فراوری باند زخم آنتی باکتریال با نانوکامپوزیت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محققان موسسه علوم فیزیک در موسسه حیفی آموزشگاه علوم چین راهبرد جدیدی در زمینه سنتز سبز نانوذرات نقره و احیاء مواد کامپوزیت اکسید گرافن (AgNPs@rGO) براساس فناوری پلاسما ارائه کردند.

به گفته محققان این پروژه، این نانومواد کامپوزیتی با فرایند بسیار ساده تر فراوری شده و می تواند برای ضدعفونی و ترمیم زخم به کار رود.

مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها می تواند باعث مقاومت باکتریایی گردد. نانوذرات نقره دارای خواص ضدباکتریایی عالی و زیست سازگاری هستند و افزودن گرافن می تواند پراکندگی نانوذرات نقره و کارایی ضدعفونی کنندگی محصول نهایی را تا حد زیادی بهبود بخشد. با این حال، روش های فعلی آماده سازی کامپوزیت AgNPs@rGO معمولاً به شرایط سختی مانند استفاده از معرف های شیمیایی سمی و آلاینده احتیاج دارد.

در این تحقیق، محققان از پلاسمای تخلیه جریان مستقیم با ولتاژ بالا برای ساختن AgNPs@rGO استفاده کردند که در این روش با احیاء هم زمان یون های نقره و اکسید گرافن محصول نهایی فراوری می گردد.

پروفسور هوانگ چینگ، سرپرست تیم تحقیق، گفت: مزیت این فناوری کاملا معین است و این محصول برای استفاده آماده است. این راهبرد بسیار سریع بوده و برای سنتز نانومواد کامپوزیت AgNPs@rGO تنها در مدت زمان بسیار کوتاهی (در عرض یک دقیقه) مناسب است. این روش متفاوت از روش های پرهزینه و وقت گیر رایج است.

نانومواد AgNPs@rGO ساخته شده در این پروژه، اثر ضدعفونی کنندگی و سازگاری زیستی بسیار خوبی را نشان داده و می تواند برای فراوری باند زخم مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1840

به "فراوری باند زخم آنتی باکتریال با نانوکامپوزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری باند زخم آنتی باکتریال با نانوکامپوزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید