برای کودکتان نامه عشق بنویسید...

به گزارش تور استانبول، روانشناس بالینی کودک و نوجوان اعلام کرد: نوشتن نامه عشق به کودک در جلب احساسات مثبت او تاثیر شگرفی دارد، در نامه عشق ویژگی های مثبت فرزندتان را بیان کنید.

برای کودکتان نامه عشق بنویسید...

به گزارش خبرنگاران، فاطمه سادات موسوی در سمینار چگونه با کودک خود ارتباط برقرار کنیم، گفت: ارتباط شامل پنج جزء گوینده، مخاطب، پیام، بازخورد و بافت است که در صورت شناخت و رعایت این اجزاء میتوان با دیگران ارتباط برقرار کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که ما در جایگاه گوینده با کودک وارد ارتباط می شویم، باید پیام واضح و متناسب با سنش را به او بدهیم و از کلی گویی بپرهیزیم مثلا به جای اینکه بگوییم بچه خوبی باش می توانیم مصادیق خوب بودن را از او بخواهیم، وقتی به عنوان مخاطب با کودک ارتباط می گیریم باید به او بازخورد مثبت داده و خود را مشتاق شنیدن سخنانش نشان دهیم و در پایان نیز برای اینکه مسائلش را با ما در میان گذاشته از او تشکر کنیم.

این روانشناس اظهار کرد: برای داشتن یک رابطه محکم و خوب با کودک خود باید مواردی از قبیل احترام گذاشتن به کودک، تفریح و خوش گذرانی، دلگرمی دادن و محبت کردن به او وجود داشته باشد. همچنین در رابطه با فرزندمان باید صادق باشیم، اگر نیازی نیست کودک همه چیز را بداند به او دروغ هم نگوییم. در این شرایط بهترین راهکار این است که در مواجهه با سؤالات کودکمان از او بپرسیم: خودت چی فکر می کنی؟

موسوی اظهار داشت: رازداری و پذیرش کودک، عدم تحقیر و مقایسه نکردن او با دیگران از مهم ترین مواردی هستند که به بهبود رابطه ما با فرزندانمان کمک می کنند.

وی با اشاره به تکنیک هایی برای برقراری ارتباط تاکید کرد: گذاشتن وقت ویژه برای کودک حداقل به مدت روزی نیم ساعت برای بچه ها زیر 9 سال ضروری است؛ همچنین گذراندن اوقات به خوشی و همراه با فعالیت های مورد علاقه فرزند حداقل هفته ای 2 بار (ویژه نوجوانان) کارساز و راهگشا است.

روانشناس بالینی کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: استفاده از زبان انتخاب و دادن حق انتخاب به فرزند هنگام داشتن درخواست بسیار مهم است. استفاده از زبان من به جای زبان تو و گفتن این جمله که این کار منو ناراحت میکنه به جای تو نمیدونی من از این کارت ناراحت میشم و استفاده از زبان خلع سلاح و دادن انعکاس احساس به فرزند که باعث می شود فرزند شما احساس بهتری داشته باشد.

فاطمه سادات موسوی اضافه کرد: بیان گزینه جایگزین و گفتن چیزی که می خواهیم انجام دهد راهکار خوبی است؛ برای مثال اینکه به جای نزدیک تلویزیون نشین بگوییم دور از تلویزیون بنشین می تواند راهکار خوبی برای جلب رضایت و پیشگیری از مقاومت فرزند شما باشد.

این کارشناس اظهار داشت: نوشتن نامه عشق به کودک هفته ای یکبار در جلب احساسات مثبت او تاثیر شگرفی دارد و بیان ویژگی های مثبت فرزندمان در آن نامه می تواند به بهبود روابط و محکم کردن پیوند بین والدین و کودک کمک زیادی کند.

وی با تاکید بر اهمیت اختصاص زمان به کودک گفت: بذل و بخشش انفجاری و در آغوش کشیدن کودک به مدت 30 ثانیه در زمانی که به محبت و توجه نیازمند است می تواند منشا تحول در روابط شما باشد.

به گزارش خبرنگاران، سمینار چگونه با کودک خود ارتباط برقرار کنیم؟ به همّت اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برازجان با همکاری کانون پرور ش فکری بچه ها و نوجوانان و به مناسبت روز جهانی کودک در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان برازجان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 446

به "برای کودکتان نامه عشق بنویسید..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کودکتان نامه عشق بنویسید..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید