با معروفترین لوگوها و اسرار درون آنها آشنا شوید

به گزارش تور استانبول، در این مطلب می خواهیم معروف ترین لوگوها را به شما نشان داده و راز درونشان را برایتان فاش نماییم.

با معروفترین لوگوها و اسرار درون آنها آشنا شوید

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش ، لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم یا برچسب ها است به طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا به صورت ویژه، اما خوانایی چیده شده است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه بازار متفاوت باشد. به زبان عامیانه لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که به وسیله سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم، استفاده می گردد. لوگو ها یا تماما گرافیکی هستند (سمبول یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند (لوگوتایپ یا ورد مارک).

بیشتر لوگو های مربوط به شرکت های عظیم دنیا، علاوه بر ظاهری زیبا دارای پیغام خاصی در درون خودشان هستند که فهمیدن برخی آسان و برخی دیگر هم احتیاج به آگاهی بیشتری دارد. در اینجا می خواهیم معروف ترین آن ها را به شما نشان داده و راز درونشان را برایتان فاش نماییم.

سه دایره در درون لوگوی تویوتا نشان دهنده سه مرکز حیاتی برای این شرکت است. مشتری، فراوری و چرخه پیشرفت تکنولوژی

البته با نگاهی دقیق تر به این لوگو می توان نام شرکت را به طور کامل در درون این لوگو مشاهده کرد.

لوگوی این شرکت و حتی حالت شکلات هایش کاملا به کوه شبیه هستند و این از کوه های سوییس الهام گرفته شده که بنیان اصلی این شرکت در آنحا بوده است.

در لوگوی شرکت goodwill می توان حرف g را به راحتی دید که به صورتی خندان تشبیه شده است.

یا تماشا این لوگو هم شاید فکر کنید که اولین حرف از دو کلمه باسکین و رابینز در کنار هم قرار گرفته اند و لوگو را ساخته اند، ولی اینگونه نیست. اگر به بخشی که صورتی شده دقت کنید عدد 31 را در درون لوگو خواهید دید که به 31 طعم مختلف در محصولات شرکت اشاره دارد.

در نگاه اول شما کلمه وایو را می بینید، ولی اگر کمی با دقت بیشتری نگاه کنید با دو نماد دوتایی آنالوگ و دیجیتال روبرو خواهید شد.

در یک نگاه سطحی به لوگوی شرکت آمازون می توانیم حالتی از یک لبخند را بر روی لوگو مشاهده کنیم و این یعنی آمازون لبخند رضایت را بر چهره مشتریانش می نشاند و با نگاهی عمیق تر فلشی را می بینیم که از حرف A شروع شده و تا Z کشیده شده است و این یعنی هرچیزی را که بخواهید می توانید در آمازون پیدا کنید.

شاید به طور 100 % نتوانیم لوگوی ال جی را به شخصیت پک من شبیه بدانیم، ولی مطمئنا شکلک خندانی را به ما نشان می دهد که نشانگر شعار همیشگی ال جی (Lifes Good) است.

لوگوی زیر مربوط به شرکت هشتاد بیست است و در لوگوی آن هم به زبان صفر و یک نوشته شده هشتاد بیست. به این شکل که در ردیف اول داریم 1010000 به معنی هشتاد و در ردیف دوم 0010100 به معنی بیست. در این زبان هر نقطه پر به معنی یک و هر نقطه خالی صفر محسوب می گردد.

چهار دایره صاف و ساده…درست است؟ در حقیقت این چهار دایره نشان از ائتلاف و یکی شدن چهار شرکت عظیم خودروسازی به نام های DKW, HORCH,WANDERER و Audi دارد.

در این لوگو 2 تصویر وجود دارد که هرکس ممکن است در اولین نگاه یکی از آن ها را ببیند و تقریبا به یک میزان قابل رویت هستند. یک تصویر بیانگر نقشه آفریقاست و بعدی مادر و فرزندی را در حال نگاه کردن به هم نشان می دهد.

در سال 2008 شرکت پپسی حدود 1 میلیون دلار به شرکت آرنل پرداخت تا لوگوی تازهی را برای پپسی طراحی کند و جایگزین لوگوی قدیمی (لوگوی سمت چپ) گردد. لوگوی تازه (سمت راست) شباهت زیادی به لوگوی قدیمی دارد و در آن از کد داوینچی و فنگ شویی و یین و یانگ الهام گرفته شده است که به تعادل در طبیعت اشاره دارد.

این لوگو حرف e را به اسم اولین حرف نام شرکت نشان می دهد و در درون آن هم می توان خرطوم فیلی را دید که به نام شرکت تشبیه شده است.

با دقت به حرف O در لوگوی زیر توجه کنید. چیز خاصی می بینید؟ اگر متوجه نشدید، نگران نباشید، چون بیشتر آدم ها مثل شما نمی توانند نکته پنهان در این لوگو را پیدا نمایند. البته شاید طراح هم از اول قصد ایجاد چنین رمز پنهانی در لوگو را نداشت، ولی حالا دیگر مسئولان شرکت آن را تایید می نمایند.

در تصویر زیر حرف O را با عظیمنمایی می بینیم که پرچم دانمارک را نشان می دهد. کشوری که شادترین کشور در دنیا شناخته می گردد و شرکت کوکاکولا هم در فرودگاه این کشور نمایندگی عظیمی ایجاد نموده و به مسافران این لوگو و پرچم را هدیه می دهد.

لوگوی زیر مربوط به شرکتی است که در زمینه فراوری چیپس و پفک فعالیت می نماید و در وسط لوگوی آن و مابین دو حرف T , دو دوست را می بینیم که چیپس را با هم تقسیم نموده اند.

لوگوی میتسوبیشی به شکل عمیقی از تاریخچه ژاپن الهام گرفته است. این لوگو از ترکیب گیاهی با سه برگ و الماس های سه گانه تشکیل شده است و کلمه میتسوبیشی هم به معنای سه لوزی است.

اگر به یقه قهوه ای رنگ لباس وندی توجه کنید کلمه MOM به معنی مادر را می بینید. با این کار می خواهند هر زمانی که به دست پخت مادرتان فکر می کنید به طور ناخواسته به وندی هم فکر کنید.

لوگوی زیر مربوط به شرکت تلویزیونی NBC می باشد که مطمئنا همه ما با سریال های مشهورش آشنایی داریم، ولی آیا تابحال فکر نموده اید چرا از همچین لوگوی رنگارنگی استفاده نموده است؟ در دهه 50 میلادی بسیاری از مردم همچنان از تلویزیون های سیاه و سفید استفاده می کردند و شرکت NBC لوگویی به شکل زیر ساخت تا مردم تفاوت تلویزیون های رنگی و سیاه و سفید را بهتر درک نمایند و به سمت تلویزیون های تازهتر کشیده شوند.

منبع:یک پزشک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1760

به "با معروفترین لوگوها و اسرار درون آنها آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروفترین لوگوها و اسرار درون آنها آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید