شروع پخش زنده نمایش ننه شهرزاد در سرزمین عجایب

به گزارش تور استانبول، نمایش ننه شهرزاد در سرزمین عجایب به نویسندگی و کارگردانی هومن حسین نژادکلایی از 23 شهریور تا 23 مهر در تالار هنر تهران به دو صورت حضوری و پخش زنده روی صحنه می رود.

شروع پخش زنده نمایش ننه شهرزاد در سرزمین عجایب

به گزارش خبرنگاران، نمایش ننه شهرزاد در سرزمین عجایب به کارگردانی هومن حسین نژادکلایی، هم زمان با اجرای صحنه ای این اثر و حضور تماشاگران در تالار هنر با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی آغاز شد.

رویداد پخش زنده این نمایش توسط کمپانی تأترو با همکاری تالار هنر و سایت تیوال در جهت حمایت از نمایش های روی صحنه شکل گرفته است.

همچنین با توجه به عدم اطلاع مخاطبان با این شیوه از پخش و تماشای تئاتر،کمپانی تأترو لزوم فعال کردن تمام امکانات تبلیغاتی و رسانه ای را برای معرفی این اتفاق و تشویق مخاطبان به منظور استقبال از طرح یادشده ضروری دانست و با ایجاد تیم های روابط عمومی و تبلیغات در تهران و شهرستان های کشور طرح مد نظر خود را به انجام رسانده است.

در شیوه نامه اجرایی این کمپانی آمده:در شرایط کنونی جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط بحرانی پیش آمده و همچنین دستورالعمل های صادرشده از سوی نهادهای مربوطه مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی و در خانه ماندن مردم که منجر به تعطیلی بسیاری از مراکز تجمع مردمی از جمله تئاترها، سینماها و کنسرت ها شده و به طبع آن بسیاری از هنرمندان و گروه های تئاتری امکان فعالیت تئاتری را از دست داده اند، بر آن شدیم تا به منظور فعال کردن گروه های هنری بخصوص هنرمندان تئاتر که شاید بیش ترین آسیب را از شرایط کنونی متحمل شده اند و همچنین روشن نگه داشتن چراغ سالن های نمایش، با استفاده از امکانات ضبط و پخش زنده و هم زمان با اجرای سالن، تئاتر را در بستر فضای مجازی عرضه نموده و امکان تماشای تئاتر را هم زمان با نمایشی که در سالن در حال اجراست، در هر نقطه ای از ایران که دسترسی به اینترنت وجود دارد فراهم کنیم.

هومن حسین نژاد ـ کارگردان نمایش ـ نیز در یادداشت کوتاهی اثر خود را چنین تعریف نموده:جهان با مهربانی و عشق زیباست. در قلب هر افسانه ای حقیقتی نهفته است. چند روح شجاع متحد شدند تا جهانی خود را نجات بدهند. ما می توانیم در زندگی خودمان قهرمان باشیم؛ هر کدام از ما اگر فقط جرات کوشش کردن داشته باشیم. ایمان ما به یکدیگر هرگز محو نمی گردد. حالا همه به هم ملحق شدیم تا قوی تر باشیم. ما در سیاره ای که صلح در آن باشد، می توانیم زندگی بکنیم. باید دست در دست هم برای جهانی بدون جنگ و صلح کوشش کرد. من کودکم به مانند خمیر بازی. شما هستید که می توانید جهانی من را به زیبایی تبدیل یا نابودش بکنید، ولی من جهانی پر از صلح و دوستی را آرزو می کنم.

او در توصیف پیغام نمایش می گوید:با اجرای این نمایش، قرار است پیغام هایی با مضامین صلح، زندگی بدون جنگ، زندگی با خشونت، تجاوز،کودک آزاری، زن آزاری، فحاشی، دزدیدن و پایمال کردن حقوق یکدیگر، نژادپرستی، تبعیض، دروغ ممنوع، عشق، مهربانی، هم دلی، دوستی، پهلوان واقعی بودن، انسانیت، زندگی بدون مرز،کتاب بخوانیم، زندگی با تکنولوژی در حد لازم، امید به جهانی بهتر برای خودمان و بچه ها و همه مخلوقات خدا، امید برای آینده زمین در آرامش و صلح را به مخاطب القا کنیم.

در نمایش ننه شهرزاد در سرزمین عجایب بازیگران تلویزیونی از جمله ساناز سماواتی، امیر زریوند و دیگر بازیگرانی چون نیما فاضلی، برسا کلایی و هومن حسین نژاد ایفای نقش می نمایند.گروه سنی این نمایش از کودک، نوجوان و خانواده سه ساله تا صدوبیست ساله است.

عوامل نمایش عبارتند از :طراح و نویسنده، تهیه نماینده و کارگردان:(هومن حسین نژاد)،-شاعر : (بهشته آلیان) -آهنگساز: (محمد فرشته نژاد)،-دستیار کارگردان :(جعفر کفیلی) -طراح حرکات :(ساناز فرج اله پور) - مدیر روابط عمومی نمایش :(فاطمه سید طالبی)،-مدیر روابط عمومی پخش زنده کمپانی تأترو : (ریحانه مطهری)،-طراح لباس : (هومن حسین نژاد کلائی) -دوخت لباس : (سحر پرویسی، خدیجه علیرضا لو) -طراح پوستر : (حامد تلخابی)،- طراح نور: (کیوان ضیاپور) -طراح دکور :(هومن حسین نژاد کلائی) -ساخت دکور :(مجید سیفی) مجریان گریم:(لیلا پریشان، حسین تبریزی) -عکاس: (سمیرا زند)،سایر بازیگران نمایش :بهزاد جعفر زاده، کیان سیفی، مهرسا مقدم، مصطفی رضوی،ایلیا اسماعیل نظری، مهرسا آشوری، کیانا محمدی، مهدی خان میرزایی، نسرین بنیادی، رها آزادی، دینا پناهی زارنجی، محمد علی پور، رها طالب لو، پروا پورمحمد، آندیا جلیلی، عسل ستاری،آوا انصاری، رامتین آهی، حریر حلمی، علی تهرانی

علاقه مندان به تماشای این نمایش می توانند هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19 به تالار هنر در نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده مراجعه نموده یا این اثر را به صورت پخش زنده و اکران آنلاین در همین ساعت به وسیله سایت تیوال تماشا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1207

به "شروع پخش زنده نمایش ننه شهرزاد در سرزمین عجایب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پخش زنده نمایش ننه شهرزاد در سرزمین عجایب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید