تور استرالیا ارزان: آشنایی با کوه کانر در استرالیا، منطقه ای که بیشتر گردشگران را گول می زند

به گزارش تور استانبول، راک آیر یا اولورو که در حدود 450 کیلومتری شهر آلیس اسپرینگز در قلمرو شمالی واقع شده است. هر سال، بیش از یک چهارم از یک میلیون جهانگرد استرالیا، از جاده آلیس اسپرینگز برای بازدید از این سنگ معروف و پسر عموی آن کاتا جوتا می فرایند. در نقطه ای از این جهت طولانی رانندگی، مشخصات یک کوه بزرگ سنگی در افق ظاهر می گردد. هیجان در مسافران موج می زند زیرا که معتقدند به اولورو معروف رسیده اند. بعد از گرفتن تعداد زیادی عکس، در نهایت بسیاری از آن ها متوجه می شوند که این سنگ در واقع کاملا متفاوت از شبح معروف اولورو به نظر می رسد.

تور استرالیا ارزان: آشنایی با کوه کانر در استرالیا، منطقه ای که بیشتر گردشگران را گول می زند

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

این کوه سنگی که بازدیدکنندگان در راه خود به پارک ملی اولورا-کاتا جوتا روبرو می شوند، کوه کمتر شناخته شده کانر است. مردم محلی گاهی اوقات آن را فولورا می ٰنامند، زیرا این کوه گردشگران را گول می زند.

کوه کانر در 100 کیلومتری اوت بک واقع شده است. مانند اولورو، آن هم یکی از نمونه های کلاسیک اینسلبرگیا جزیره کوه است که به وسیله فرسایش اقشار سنگ های نرم تر اطراف آن، به لطف لایه محافظ خود از سنگ سخت و کوارتز کنگلومرا ایجاد شده است.

این سنگ در سال 1873 بر اساس نام سیاستمدار استرالیای جنوبی کانر، نامگذاری شده است. اما بومیان آن را به نام آتیلا و آرتیلا می شناسند و معتقند که آن خانه مردان یخی وحشت زده، سازندگان آب و هوای سرد است.

بالای اولورو، گرد است در حالی که قله تخت و مانند شکل نعل اسب است. کوه کانر 300 متر ارتفاع دارد که کمی کوتاه تر از اولوروی 348 متری است؛ قله 90 متری آن از صخره های عمودی محض تشکیل شده و دامنه شیب داری به سمت صحرا که دو سوم آن را تشکیل می دهد. شکل کوه کانرز به قدری با اولورو تفاوت دارد که تعجب آور است چطور افراد آن ها را با یکدیگر اشتباه می گیرند.

کوه کانر به علت این که در یک زمین خصوصی واقع شده، در فهرست منظره ها گردشگری ظاهر نشده است. شما می توانید آن را از فاصله ای دور تحسین کنید؛ اما برای نزدیک شدن به آن باید با تور از آن بازدید کنید.

بیشتر زمین های اطراف اولورو، پارک ملی است یا به وسیله شورای مرکزی اراضی اداره می گردد. کوه کانر در نزدیک ترین محل به سنگ به صورت خصوصی اجاره شده که متعلق به ایستگاه چشمه های کورتین است و از سال 1956 به وسیله خانواده سورین اداره می گردد. هنگامی که خانواده سورین ملک را اجاره کردند، اولورو هنوز یک مقصد توریستی نبود و مسافران چندانی در جاده های بدون پوشش رفت و آمد نمی کردند. چند سال اول سخت به علت انزوا و کمبود باران به خانواده سورین سخت گذشت. پس از میزان کمی باران در سال اول، حتی یک قطره باران در هفت سال آینده نبارید.

خوشبختانه، خانواده سورین تصمیم به ماندن گرفتند. آن ها با فروش چای به مسافران اندکی که از آن جاده عبور می کردند، برای خود درآمدزایی کردند. حالا ایستگاه چشمه های کورتین موجی از فعالیت است. محل اقامت، پمپ بنزین، فروشگاه، کافی شاپ و رستوران های فراوانی در آن منطقه وجود دارد.

گذشته از کوه کانر، جاذبه دیگر چشمه های کورتین، ملک یک میلیون هکتاری دریاچه سوانسون، یک دریاچه شور بزرگ است. هنگامی که این دریاچه خشک می گردد که اغلب در آب و هوای خشک این منطقه اتفاق می افتد، سطح دریاچه به وسیله پوسته ضخیمی از لایه نمک، به رنگ صورتی بلوری با حضور جلبک ها و باکتری ها پوشیده می گردد.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1896

به "تور استرالیا ارزان: آشنایی با کوه کانر در استرالیا، منطقه ای که بیشتر گردشگران را گول می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: آشنایی با کوه کانر در استرالیا، منطقه ای که بیشتر گردشگران را گول می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید