وزیر امور اقتصادی و دارایی: حفظ ارزش پول ملی، دفاع از هویت ایرانی است

به گزارش تور استانبول، دژپسند با اشاره به تهدیدات رییس جمهور آمریکا مبنی بر انسداد راه ورود ارز به ایران به منظور ضربه زدن به نظام گفت:حفظ ارزش ریال، نه تنها یک مکانیسم اقتصادی، بلکه دفاع از هویت ملی تک تک ما است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی: حفظ ارزش پول ملی، دفاع از هویت ایرانی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دژپسند در نخستین حضور خود در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، گفت: همه ما یک مرز تعیین برای خودمان داریم که همانا هویت ملی است و به همین خاطر اعتقاد داریم اگر صادر کننده ای، ارز وارد کشور می نماید، در راستای دفاع از همین هویت است.

وی در پاسخ به برخی گلایه های صادر کنندگان توضیح داد: ما در دولت معتقدیم فرد صادر کننده همانقدر باید نتیجه رنج و کوشش خود را دریافت کند که کشاورز برنج کار و گندم کار حق دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی توضیح داد: در شرایط فعلی دو موضوع جدی باید مورد توجه قرار گیرد، یکی اینکه حفظ ارزش پول ملی را جدی بگیریم و دیگر اینکه، از خروج سرمایه، تحت پوشش صادرات ممانعت کنیم، گر چه، این موضوع نباید بهانه ای برای سرکوب صادرات گردد.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همکاری جدی و حمایت من از بخش خصوصی، برخاسته از اعتقاد قلبی، تجربیات و کار کارشناسی است، توضیح داد: اگر حمایت من از بخش خصوصی، تشریفاتی و ظاهری باشد، یقیناً اولین کسی که به مشکل بر میخورد، خود من خواهم بود.

وی تاکید نمود: اینکه من در جلسه معارفه با نمایندگان اتاق بازرگانی گفتم که بخش خصوصی در خط مقدم مقابله با تحریم ها واقع شده است، نه تعارف، بلکه مبتنی بر کار کارشناسی و تجربیات جهانی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: دولت ممکن است در شرایط تحریم، در خیلی فضاها نتواند وارد عمل گردد اما بخش خصوصی بخوبی میتواند در این شرایط، ایفای نقش کند.

دژپسند اضافه کرد: من در جلسه ای با اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و چین به این نکته اشاره کردم که در تاریخ ما، بسیاری از نوآوری های اقتصادی و تجاری، مدیون ارتباط تجار ایرانی با خارج از کشور بوده است.

وی توضیح داد، بنابراین، اعتقاد شخصی، تجربه، برنامه و تاکید رییس جمهور، از جمله در سخنان ایشان در جلسه شورای معاونین وزارت اقتصاد، همکاری بیشتر و حمایت از بخش خصوصی است و از این پس، این، مطالبه شما از من و بدهی من به شما است.

وی با اشاره به سخنان اخیر خود در خصوص تشکیل هسته های اندیشه ورزی با حضور مجلس، دولت، بخش خصوصی و دانشگاه، گفت: مگر دولت می تواند تصمیم موثری در خصوص فعالیت های اقتصادی بگیرد ولی از تجربیات بخش خصوصی استفاده نکند؟

وی برخی زمینه های مشترک مشورت و همکاری وزارت اقتصاد با بخش خصوصی را شامل بهبود فضای کسب و کار و حمایت از بخش خصوصی واقعی، نحوه تامین مال داخلی و خارجی، اصلاح نظام پولی بانکی، مالیاتی و گمرک و ... عنوان نمود و خواهان حضور نمایندگان بخش خصوصی در هسته های مزبور شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برخی گلایه های فعالان بخش خصوصی مبنی بر عدم موفقیت شورای گفت و گو، خواهان طراحی و باز تعریف فرآیند تصمیم گیری در این شورا به منظور ارتقای کارکرد و تاثیر گذاری بیشتر آن در برطرف مسائل بخش خصوصی شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: من در خصوص جلسات شورا، آسیب شناسی نموده ام و اعتقادم این است که برای تاثیرگذاری بیشتر مصوبات، بهتر است که مباحث، قبل از طرح در جلسه، پردازش کافی شده باشند.

وی گفت، بخش دوم کار نیز طراحی ساز و کاری در وزارت اقتصاد برای پیگیری هر چه سریع تر مباحث مطرح شده در شورا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 82

به "وزیر امور اقتصادی و دارایی: حفظ ارزش پول ملی، دفاع از هویت ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور اقتصادی و دارایی: حفظ ارزش پول ملی، دفاع از هویت ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید