فرونشست زمین استان تهران در مرز هشدار است

به گزارش تور استانبول، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران بیان کرد که وضعیت فرو نشست زمین دراستان در آستانه هشدار واقع شده است و پیشنهاد ما این است که برای مقابله با چنین معضلی بودجه ویژه ای در نظر گرفته گردد.

فرونشست زمین استان تهران در مرز هشدار است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن رضوی در نخستین نشست خبری خود با اشاره به بخش هایی از تهران که در حال فرونشست است، اضافه کرد: به طور حتم باید برای جلوگیری از آسیب سازه ها اقدامات جدی در دستور کار قرار گیرد، درست است که این اتفاق در تمام جهان رخ می دهد اما در ایران به دلیل استفاده بیش از حد از آب های زیرزمینی میزان فرونشست زمین بسیار بیشتر است.

رضوی با بیان اینکه مناطق 16، 17، 18، 19 و 20 پایتخت و شهرستان های اسلام شهر، چهاردانگه، صبا شهر، نسیم شهر بیش تر از سایر بخش های استان تهران در معرض فرونشست زمین هستند، گفت: در زمان حاضر در دشت ورامین، 13 سانتی متر، در دشت ری، 25 سانتی متر، دشت تهران 7 سامتی متر، شهریار، 36 سانتی متر و در بعضی قسمت های دشت ورامین منطقه مشخص آباد با 25 سانتی متر فرونشست روبرو هستیم. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران تاکید نمود که هر ساله در استان تهران با فرونشست 36 سانتی متری همراه هستیم که در واقع این عدد در مقایسه با آمار جهان یک رکورد محسوب می گردد.

  • سرانه مصرف آب کاهش یافته است

وی گفت: اکنون مسایل مربوط به حوزه آب در کشور و استان هایی مانند تهران با دو درصد مساحت که قریب به بیش از 20 درصد جمعیت کشور را پذیرا است با شرایط خاصی روبرو شده است.

وی ادامه داد: سرانه تامین آب که ما طی 40 سال گذشته در کشور و استان تهران داشتیم بسیار کاهش یافته و اکنون شرایط به گونه ای است که مجبور به برنامه ریزی های مناسب جهت مدیریت منابع آب هستیم. رضوی گفت: در صورت توجه به سرانه ها متوجه می شویم که تا قبل از دهه 50 سرانه تامین آب هفت هزار و 500 متر مکعب به ازای هر نفر بود اما اکنون این میزان سرانه در کشور به یک هزار و 400 متر مکعب برای هر نفر کاهش یافته است.

  • تامین آب تهران با بحران روبرو است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران یادآور شد: زمانی که با بحران و چنین مسائلی روبرو می شویم نباید با همان سطح تفکر گذشته به دنبال حل مسائل رفت بلکه باید با سطح تفکر بالاتری با این مقوله برخورد کرد.

رضوی با بیان اینکه در پنج دهه گذشته بیشتر رویکردهای استفاده شده در حوزه آب عرضه محور بوده است، اضافه کرد: ما گمان می کردیم هر چه بیشتر آب را تامین و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم کار بزرگی را انجام داده ایم در حالی که زمان نشان داد که این رویکرد به هیچ عنوان مناسب نبوده و برای حل بحران آب باید نگاه دیگری را در پیش گرفت. از سد لتیان 408 ریال در نظر گرفته شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 132

به "فرونشست زمین استان تهران در مرز هشدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرونشست زمین استان تهران در مرز هشدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید