توسعه اراضی کشاورزی در زیر حوضه دریاچه ارومیه ممنوع است

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عزیز امانی با اشاره به سخنان اخیر یکی از نمایندگان آذربایجان شرقی در زمینه تبدیل اراضی ملی به اراضی کشاورزی در این استان، اعلام کرد: این موضوع بایستی از اداره کل منابع طبیعی پیگیری گردد و جهاد کشاورزی هیچ توصیه ای به کشاورزان در جهت توسعه اراضی زراعی و باغی در زمین های منابع ملی و یا منابع طبیعی نکرده است.

توسعه اراضی کشاورزی در زیر حوضه دریاچه ارومیه ممنوع است

وی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی همواره مخالف توسعه اراضی کشاورزی به صورت ابی در زیر حوضه دریاچه ارومیه بوده، بیان نمود: 90 هزار هکتار از وسعت 112 هزار هکتاری اراضی باغی استان در زیر حوضه دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی است.

امانی گفت: هر هکتار از باغ های موجود در زیر حوضه دریاچه ارومیه 12 هزار مترمکعب آب مصرف می نماید و جایگزینی گونه های کم آب بر به جای گونه های پر آب در دستور کار واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه سنجد، بادام و زعفران برای کشت جایگزین مناسب بوده و با آب و هوای مناطق مختلف استان سازگار است، اضافه کرد: باغداران نیز می توانند از کشت جایگزین در این زمینه و حمایت های سازمان جهاد کشاورزی بهره مند شوند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز گفت: میزان اراضی زراعی آبی در حوضه دریاچه ارومیه در 9 شهرستان 170 هزار هکتار بوده که در این اراضی مصرف آب بسته به نوع محصول متفاوت است.

علی عیدی بیان نمود: فعلا مجوزی برای توسعه اراضی زراعی در این زیر حوضه صادر نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 84

به "توسعه اراضی کشاورزی در زیر حوضه دریاچه ارومیه ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه اراضی کشاورزی در زیر حوضه دریاچه ارومیه ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید