ایجاد تحرک اداری با احیای مصوبه دولت اصلاحات در خصوص جذب نخبگان

به گزارش تور استانبول، استاندار سمنان با اشاره به تصویب یک مصوبه در خصوص جذب نخبگان در دولت اصلاحات از مسئولان دولت خواست با احیای این مصوبه و اجرایی شدن آن زمینه ایجاد یک تحرک در دستگاه های اجرایی را فراهم نمایند.

ایجاد تحرک اداری با احیای مصوبه دولت اصلاحات در خصوص جذب نخبگان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سیدشهاب الدین چاووشی در جلسه شورای اداری استان سمنان با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این که این مصوبه در دولت هشتم با هدف جذب و بهره گیری از ظرفیت نخبگان تصویب شد، اظهار کرد: چنانچه اجرایی شدن این مصوبه مقدور باشد، سازمان اداری و استخدامی کشور می تواند با احیای آن یک تحرک جدی به بدنه اداری سازمان ها و دستگاه های اجرایی تزریق و شمار نیروهای نخبه، کارآمد، خلاق و ورزیده را در دستگاه ها افزایش دهد.

رئیس شورای اداری استان سمنان توضیح داد: در زمینه جذب نخبگان آنگونه که شایسته کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است نتوانسته ایم از ظرفیت نخبگان بهره بگیریم.

وی با اشاره به برخی بی انگیزگی ها در لایه هایی از نیروی انسانی دستگاه ها افزود: باید هم به لحاظ افزایش کارآمدی این نیروها و هم از نظر دریافتی ها برای افزایش کارآمدی نیروها اقدامی انجام گردد.

چاووشی با بیان این که در دولت دهم تعداد بسیار زیادی نیروی انسانی جذب ادارات گردیده افزود: در جذب این افراد کمتر به توان و کارآمدی نیروها توجه گردیده است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید جذب نیروی انسانی در استان کمتر اجرا شده اعلام کرد: در استخدامی ها نیز بیشتر سهم استخدامی استان با توجه به احتیاجها به دو دستگاه آموزش و پرورش و حوزه بهداشت و درمان داده گردیده است لذا باتوجه به وجود فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر در استان اگر زمینه جذب شماری از نخبگان فراهم گردد، می توان تحرک خوبی از این طریق ایجاد کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه بیش از 100 هزار دانشجو در استان وجود دارد گفت: این جمعیت بالای دانشجویی در کنار تعدد مراکز دانشگاهی در استان ظرفیت خوبی است که می تواند در خدمت رشد و توسعه استان قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان گفت: مهمترین مشکل ما در این بخش عدم تناسب رشته های دانشگاهی این فارغ التحصیلان با احتیاج واقعی بازار کار استان است که عمدتا در دو بخش صنعت و معدن زمینه ایجاد فرصت شغلی دارد.

چاووشی از کوشش برای مهارت آموزی به فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان اطلاع داد و افزود: در همین ارتباط طرح هر سمنانی یک مهارت و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار در سطح استان در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم از این طریق زمینه اشتغال این فارغ التحصیلان دانشگاهی را در مشاغلی که احتیاج بازار کار است را فراهم کنیم.

استاندار سمنان با اشاره به برنامه ریزی های مسوولان اقتصادی استان برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و ریشه کنی بیکاری در استان گفت: اگر تحریم ها کمترین تاثیر را در بازار فراوری و صنعت استان داشته باشد امید داریم با اجرایی شدن طرح هایی بتوانیم استان را به نخستین استان بدون بیکار کشور تبدیل کنیم.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به اجرای طرح ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای این استان گفت: ایجاد اشتغال در روستاها یکی از سیاست ها و هدفگذاری های دولت است که در همین ارتباط 92 میلیارد تومان از محل اعتبارات ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان به استان اختصاص و طرح های آن عملیاتی گردیده است.

چاووشی توضیح داد: با اجرایی شدن طرح های این بخش زمینه ایجاد 1000 فرصت شغلی جدید در روستاهای استان فراهم می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 26

به "ایجاد تحرک اداری با احیای مصوبه دولت اصلاحات در خصوص جذب نخبگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد تحرک اداری با احیای مصوبه دولت اصلاحات در خصوص جذب نخبگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید