58 حمله به مراکز درمانی و بیمارستانی لیبی در سال 2019

به گزارش تور استانبول، دفتر سازمان ملل در امور لیبی با انتقاد شدید از حملات به مراکز درمانی، بیمارستان ها و تیم های امدادی و پزشکی اعلام نمود: از ابتدای سال 2019 تا 25 اکتبر (آبان) دستکم 58 بار مراکز درمانی و تیم های پزشکی هدف حملات نظامی قرار گرفته است.

58 حمله به مراکز درمانی و بیمارستانی لیبی در سال 2019

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های لیبی، در این بیانیه که امروز منتشر شده آمده است: هدف قرار دادن مناطق غیر نظامی و تاسیسات زیر ساختی شهری نقض آشکارا حقوق بشر و قوانین بین المللی در این رابطه است. حمله به این مراکز از لحاظ حقوق بین الملل می تواند تا حد جنایت جنگی محسوب گردد.

جنگنده های وابسته به نیروهای خلیفه حفتر پنجشنبه گذشته (2 آبان) یک بیمارستان صحرایی و یک آمبولانس را در حومه طرابلس هدف حملات خود قرار دادند که در اثر آن راننده آمبولانس جان خود را از دست داد و پرستار همراه او نیز مجروح شد.

نیروهای موسوم به ارتش لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به بهانه سرکوب گروه های تروریستی از فروردین ماه گذشته به طرابلس کردند، اما مقاومت نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی (مورد تایید سازمان ملل) اجازه نداد که نیروهای حفتر وارد پایتخت لیبی شوند. در اثر این جنگ، صدها نفر کشته و هزاران نفر دیگر مجروح شده اند.

بر اساس اعلام سازمان ملل در جنگ طرابلس بیش از 75 هزار نفر آواره و خسارت های زیادی به زیرساخت های شهری و خانه های مردم وارد شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 500

به "58 حمله به مراکز درمانی و بیمارستانی لیبی در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "58 حمله به مراکز درمانی و بیمارستانی لیبی در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید