382 میلیون تومان کلاهبرداری از تماس خارجی، شناسایی کلاهبرداران

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در توئیتر نوشت: 382 میلیون تومان کلاهبرداری اجرا شده از 126 هزار نفر توسط کلاهبرداران خارجی با جزئیات شناسایی شده است.

382 میلیون تومان کلاهبرداری از تماس خارجی، شناسایی کلاهبرداران

وی اضافه نمود: مانع از سودجویی متخلفین خواهیم شد و در نظر داریم که مبالغ از دست رفته به وسیله اپراتورها به مشترکان بازگردد.

به گزارش خبرنگاران، به تازگی کاربران زیادی در ایران با تماس های تلفنی از شماره های خارجی روبرو شدند که در این روش تماس گیرنده به سرعت تماس مد نظر را قطع نموده و منتظر تماس مجدد از سمت ایران می گردد.

از آنجایی که برخی کاربران پس از مشاهده شماره روی تلفن خود و تماس ناموفق عادت به برقراری مجدد ارتباط با تماس گیرنده دارند نسبت به برقراری مجدد تماس با شماره مورد نظر کوشش می نمایند و در نهایت با هزینه سنگینی در صورتحساب خود روبرو می شوند.

چند روز قبل نیز وزارت ارتباطات با هشدار این شیوه جدید کلاهبرداری به وسیله تماس های بین المللی گفت که شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت جدی در حال پیگیری این موضوع است.

در این زمینه روز گذشته معاون شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در مصاحبه با مهر گفت که این تماس های نامتعارف خارجی با کاربران ایرانی، با هدف درآمدزایی عده ای از فراوری ترافیک (جنریت) صورت می گیرد و ازکاربران خواست که به تماس های ناآشنا پاسخ ندهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 74

به "382 میلیون تومان کلاهبرداری از تماس خارجی، شناسایی کلاهبرداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "382 میلیون تومان کلاهبرداری از تماس خارجی، شناسایی کلاهبرداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید