یک روزنامه چینی: درباره رزمایش اغراق نشود

به گزارش تور استانبول، ایرنا نوشت: روزنامه گلوبال تایمز چین با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک این کشور با ایران و روسیه در گزارشی تحلیلی نوشت این رزمایش تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست و نباید درباره آن اغراق گردد هراس افکنی در خصوص آن نادرست است و تنها هدف رزمایش هم تامین امنیت است.

یک روزنامه چینی: درباره رزمایش اغراق نشود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

گلوبال تایمز که یکی از روزنامه های دولتی حزب حاکم چین است در این مطلب آورده است چین به دنبال ورود به منازعات و مناقشات خاورمیانه و خلیج فارس نیست اما روابط رو به رشد و محبت آمیز ای با همه کشورها دارد.

گزارش ادامه می دهد چین به دنبال فزونی طلبی در خاورمیانه و توسعه نظامی نیست و از صلح در این منطقه حمایت می نماید و نمی خواهد سوء تفاهمات باعث نگرانی گردد.

گلوبال تایمز توضیح داد ایران و روسیه از دوستان چین هستند هیچ کشوری چین را یک انحصار طلب در خاورمیانه نمی داند لذا آمریکا و بعضی از قدرت های غربی باید نگاه دقیق تری به رزمایش داشته باشند که هدف آن تقویت همکاری ها بین این کشورهاست.

گزارش با بیان اینکه برگزاری رزمایش سه کشور در دریای عمان که از روز آدینه شروع شده مورد توجه گسترده جامعه بین المللی و بعضی از کشورهای غربی و البته رسانه های غربی و آمریکایی قرار گرفته است می نویسد رزمایش در شرایطی که تنش ها بین آمریکا، ایران و عربستان افزایش یافته است برگزار می گردد و همزمان باعث تقویت ارتباطات چین و روسیه شده است و آمریکا آن را نوعی اتحاد میان سه قدرت می داند.

نشریه ادامه می دهد ارتباطات چین، ایران و روسیه در حال افزایش است البته در این میان بعضی غربی ها درباره این رزمایش مبالغه نموده اند و مسلما نباید این رزمایش باعث نگرانی گردد چین با دیگر کشورهای خاورمیانه رزمایش برگزار می نماید و در بعضی از رزمایش های مشترک و چند جانبه نیز آمریکا شرکت نموده است.

گلوبال تایمز در خاتمه هدف از برگزاری این رزمایش را امنیت خطوط کشتیرانی و مقابله با نیروهایی بیان کرد که می خواهند امنیت را تهدید نمایند.

رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه از روز آدینه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان شروع شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

سخنگوی وزارت دفاع چین با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی این کشور با ایران و روسیه اظهار کرد نشان دادن حسن نیت و توانایی سه طرف در جهت حمایت مشترک از صلح دنیای، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده مشترک شروع شده است.

ووچیان تعمیق مبادلات و همکاری بین نیروی دریایی سه کشور را از دیگر اهداف این رزمایش بیان کرد و اضافه کرد: این رزمایش مشترک یک مبادله نظامی عادی میان سه کشور است که مطابق با قوانین و مقررات بین المللی صورت گرفته است و هیچ ارتباطی با اوضاع منطقه ندارد.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی چین ناوشکن شی نینگ مجهز به موشک انداز راهنمایی شونده را به این تمرین مشترک اعزام نموده است.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران نیز روز چهارشنبه در نشست خبری اعلام نموده بود این رزمایش در جهت تقویت و افزایش تجربه در امنیت تجارت بین المللی در این منطقه برگزار می گردد.

وی تبادل تجربه امنیت در میان کشورهای ایران، روسیه و چین و مقابله با تروریسم و دزدی دریایی را از دیگر اهداف این رزمایش بیان کرد و گفت: پیامدهای امنیتی این رزمایش برای کل کشورهای دنیا خواهد بود و ثبات امنیتی را در پی خواهد داشت.

سردار شکارچی همچنین گفت: هدف دیگر این رزمایش کسب و تبادل تجربه در حوزه عملیات امداد و نجات برای حوادث دریایی است که از زمان شروع این رزمایش نیز انجام می گردد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 555

به "یک روزنامه چینی: درباره رزمایش اغراق نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روزنامه چینی: درباره رزمایش اغراق نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید