گزینه برای دیوان عالی ترامپ تایید می گردد؟، مک کانل پاسخ داد

به گزارش تور استانبول، فارس نوشت: میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه سنای آمریکا پنجشنبه شب گفت، ایمی کانی بارت گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای دیوان عالی این کشور از رأی کافی برخوردار است.

گزینه برای دیوان عالی ترامپ تایید می گردد؟، مک کانل پاسخ داد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به نوشته روزنامه گاردین، مک کانل گفت: آراء به نفع ما هستند. روز آدینه بیست وسوم [اکتبر] به همراه او (بارت) به صحن می رویم و کار را ادامه می دهیم تا به انتها برسد.

در حال حاضر در مجلس سنای آمریکا، 53 سناتور جمهوری خواه بوده، 45 سناتور دموکرات هستند و 2 سناتور نیز خود را مستقل می دانند. از میان سناتورهای جمهوری خواه، به جز دو سناتور ایالت های مِین و آلاسکا همگی از بارت اعلام حمایت نموده اند.

بارت از روز دوشنبه به مدت چهار روز در جلسات استماع سنا حاضر شد تا به سوالات سناتورها پاسخ داده و از خود دفاع کند. با این حال به گفته سناتورهای دموکرات منتقد بارت، او از پاسخ دادن به بسیاری از سوالات کلیدی سر باز زده است.

اعتراض دیگر دموکرات ها این است که تصمیم گیری درباره پست خالی شده در دیوان عالی باید به بعد از انتخابات ریاست جمهوری که سوم نوامبر (13 آبان) برگزار می گردد، موکول گردد.

کامالا هریس سناتور آمریکایی و معاون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ضمن بیان اینکه از اظهارات بارت قانع نشده است گفت: جمهوری خواستار در تلاشند این نامزد را در سریع ترین زمان ممکن تأیید نمایند زیرا می خواهند تا قبل از تاریخ 10 نوامبر یک قاضی بیشتر داشته باشند و بتوانند طرح مراقبت مقرون به صرفه را به کل لغو نمایند.

ترامپ بیست و هفتم سپتامبر (6 مهر)، بارِت را به عنوان نامزد جانشینی راث بیدر گینسبرگ قاضی متوفی در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.

با این حال نتایج نظرسنجی مشترک ای بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست نشان می دهد که بیشتر رأی دهندگان ثبت نام نموده در آمریکا معتقدند که پست خالی این نهاد حقوقی را باید پیروز انتخابات سوم نوامبر پر کند.

گفته می گردد دلیل اینکه ترامپ اصرار دارد گزینه مورد نظر خودش را تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری وارد دیوان عالی کند این است که در صورت باخت در انتخابات و مطرح کردن ادعای تقلب، اگر کار به دیوان عالی کشید، این نهاد به نفع او رأی صادر کند.

دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است.

عضویت در هیات قضات دیوان عالی آمریکا مادام العمر است و تغییر در ترکیب این هیئت می تواند سال ها بر شرایط موازنه قوا در این کشور اثرگذار باشد.

دیوان عالی آمریکا هشت قاضی و یک رئیس دارد. هرچند که هریک از این 9 نفر، آرایی برابر دارند، اما در عمل پس از رئیس که از سوی رئیس جمهور منصوب می گردد، قاضی ارشد، که بیشترین سابقه را در میان قضات دیوان عالی دارد، دارای بالاترین نفوذ است.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1264

به "گزینه برای دیوان عالی ترامپ تایید می گردد؟، مک کانل پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه برای دیوان عالی ترامپ تایید می گردد؟، مک کانل پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید