کرونا، مقر سازمان ملل در نیویورک کارکنانش را دورکار کرد

به گزارش تور استانبول، مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مدت 4 هفته از حضور کارکنانش خواهد کاست.

کرونا، مقر سازمان ملل در نیویورک کارکنانش را دورکار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از آنکه نتیجه آزمایش یک دیپلمات اهل فیلیپین برای بررسی ابتلا به بیماری کووید-19 مثبت گزارش شد، سازمان ملل متحد قصد دارد حضور نیروهایش در مقر این سازمان در نیویورک را از دوشنبه کاهش دهد.

سازمان ملل متحد این تصمیم را بامداد شنبه (به وقت تهران) چند ساعت بعد از اعلام شرایط اضطراری در کشور میزبان یعنی آمریکا اظهار داشت.

طبق اعلام سازمان ملل، کارکنان این سازمان برای انجام برخی امور ضروری مانند امور ترجمه و تأمین امنیت در منهتن حضور خواهد داشت اما هنوز معین نیست که آیا این اقدام به معنی لغو جلسات نیز خواهد بود یا خیر. 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار بود از هفته آینده هر روز برای بررسی مسائل مربوط به سوریه، کره شمالی و لیبی تشکیل جلسه دهد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو نوشته است: دو هدف داریم: یکی کاهش حضور فیزیکی در مقر سازمان ملل و دوم، ادامه انجام وظایفمان.

او افزود: ضروری است که ما تماس های اجتماعی را به حداقل کاهش داده و از دستورات شفافی که سازمان جهانی بعداشت برای کاستن از خطر مبتلا شدن به بیماری فراهم کرده پیروی کنیم.

سازمان ملل متحد چند روز پیش برخی تدابیر را برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا در پیش گرفته بود.

گوترش در بیانیه جدید خود گفته کارکنانی که نیازی به حضور فیزیکی آنها نیست می توانند از خانه کارهایشان را انجام دهند.

این تصمیم به منظور مقابله با بیماری کووید-19 که پس از ورود ویروس کرونای جدید به بدن ایجاد می شود اتخاذ شده است. سازمان بهداشت جهانی چند روز پیش اظهار داشت کووید-19 به سطح همه گیری جهانی رسیده است.

رسانه ها گزارش داده اند آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل به تمامی کارکنانش در نیویورک دستور داده از روز دوشنبه تا 20 آوریل کارهایشان را از راه دور انجام دهند.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که باعث ایجاد بیماری هایی در پستانداران و پرندگان می شود.

این بیماری در انسان، باعث ایجاد عفونت های تنفسی می شود که عموماً خفیف هستند. اشکال نادرتر ابتلا به این ویروس باعث ایجاد بیماری هایی نظیر نشانگان تنفسی حاد (سارس)، نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) و کووید-19 می شوند که می توانند مرگبار باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 870

به "کرونا، مقر سازمان ملل در نیویورک کارکنانش را دورکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، مقر سازمان ملل در نیویورک کارکنانش را دورکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید