کامرون: نسبت به همه پرسی استقلال اسکاتلند عصبی هستم

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس تاکید نمود که وی نسبت به برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند عصبی است ولی اطمینان دارد که اسکاتلندی ها علیه جدا شدن این کشور از انگلیس رای خواهند داد.

کامرون: نسبت به همه پرسی استقلال اسکاتلند عصبی هستم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در تازه ترین واکنش به همه پرسی ماه آینده در مورد استقلال اسکاتلند اذعان کرد که نسبت به برگزاری این همه پرسی عصبی است ولی مطمئن است که اسکاتلندی ها در مخالفت با جدا شدن این کشور از انگلیس رای می دهند.

بر اساس این گزارش، اظهارات کامرون در شرایطی است که نظرسنجی ها نشانگر افزایش حمایت مردمی از استقلال اسکاتلند است. نخست وزیر انگلیس گفت که بر این باور است که کمپین نه با رای دهندگان هم آوا و طنین انداز شده است. کامرون همچنین اردوگاه حامیان استقلال اسکاتلند را به قلدری متهم کرده است.

کامرون در ادامه تاکید نمود: من احساساتی و عصبی هستم. ولی عصبی بودن من تنها به این خاطر است که این همه پرسی اهمیت زیادی دارد. من فکر می کنم که مناظره به خوبی پیش رفت.

همه پرسی سراسری در مورد استقلال اسکاتلند از انگلیس قرار است 18 سپتامبر برگزار گردد و اسکاتلندی ها تصمیم خواهند گرفت که آیا پس از 307 سال قصد جدا شدن از انگلیس را دارند یا نه.

تبعات مالی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس از مهمترین موضوعات مطرح در مناظره های مخالفان و موافقان استقلال این کشور بوده است. کامرون نیز هشدار داده است که از دست رفتن یک میلیون فرصت شغلی از مهمترین تاثیرات منفی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس خواهد بود.

نتایج جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته نشان می دهد میزان حمایت مردم اسکاتلند از استقلال این کشور از انگلیس به بیش از 47 درصد رسیده که این رقم نسبت به نظرسنجی قبلی 4 درصد بیشتر شده است.

نظرسنجی جدید روزنامه دیلی میل حاکی از آن است که پس از مناظره نهایی تلویزیونی میزان حمایت مردم از استقلال اسکاتلند به بیش از 47 درصد رسیده است، این رقم در نظرسنجی قبلی 43 درصد بوده است.

بیش از 200 نفر از رهبران تجاری و بازرگانی اسکاتلند نامه سرگشاده ای را امضا کرده اند و در آن از استقلال این کشور از انگلیس حمایت کرده اند. رهبران تجاری اسکاتلند بر این باورند که استقلال از انگلیس به نفع منافع مالی این کشور خواهد بود.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 562

به "کامرون: نسبت به همه پرسی استقلال اسکاتلند عصبی هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامرون: نسبت به همه پرسی استقلال اسکاتلند عصبی هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید