چه کسانی مشمول یارانه جدید دولت می شوند؟

به گزارش تور استانبول، آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می دهد که تا به امروز بیش از 12 هزار نفر در این طرح ثبت نام و بیش از 2300 کارفرما از آن استقبال نموده اند.

چه کسانی مشمول یارانه جدید دولت می شوند؟

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه های موثر دولت در حوزه اشتغال و از جمله سیاستهای فعال بازار کار است که توسط وزارت کار به منظور ایجاد و حفظ اشتغال در استانهای دارای آمار بالای بیکاری به اجرا درآمده است.

این طرح پیش از این در 8 استان ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان عملیاتی شده و استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و هرمزگان نیز به تازگی به این طرح پیوسته و در مجموع 16 استان مشمول پرداخت یارانه دستمزد شناخته شده اند.

جامعه هدف این طرح را جوانان بیکار شغل اولی و زنان سرپرست خانوار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار و شرکت های مالی رسمی و فعال در شهرستان های کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهند.

مطابق آخرین آمار عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد، تا به امروز 12 هزار و 500 نفر در این طرح ثبت نام نموده اند که از این تعداد 9642 نفر پیروز به عقد قرارداد و جذب بازار کار شده اند. بیش از 2300 کارفرما نیز از این طرح استقبال نموده و ثبت نام نموده اند.

استان لرستان با ثبت 3074 داوطلب و کرمانشاه با ثبت 491 کارفرما بیشترین تعداد ثبت نام نمایندگان در این طرح را به خود اختصاص داده اند.

یارانه دستمزد وجهی است که وزارت کار به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر 37 سال به کارفرما می پردازد. کارآفرینان و کارفرمایانی که از نیروی کار با تحصیلات دیپلم و بالاتر با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده نمایند، از 30 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه بهره مند می شوند.

به دنبال شیوع کرونا در کشور، اجرای این طرح با اولویت شرکت های به شدت آسیب دیده از کرونا و فعال در یکی از 14 رسته مصوب شده، در دستور کار قرار کرفته است.وزارت کار به دنبال شیوع کرونا در کشور، اجرای این طرح را با اولویت شرکت های به شدت آسیب دیده از کرونا و فعال در یکی از 14 رسته مصوب شده، در دستور کار قرار داد به نحوی که تمام استانهای مشمول طرح با توجه به بحران کرونا تحت پوشش این طرح هستند.

در صورت جذب نیروی کار توسط کارفرما، به میزان یکسال (12ماه) یک سوم دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه دستمزد به وی پرداخت می گردد.

لینک ثبت نام

متقاضیان و کارفرمایان برای ثبت نام در این طرح می توانند به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir/ و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل ثبت نام به این بخش مراجعه نمایند.

به گزارش ایسنا، از نگاه بسیاری از کارشناسان یارانه دستمزد نه یک طرح بلکه ابزاری تشویقی برای جلب و جذب نیروهای کار جدید توسط کارفرمایان بخش خصوصی در استان های کم برخوردار است و با توجه به شرایط حاضر و بحران کرونا، عملیاتی شدن آن می تواند احتیاج اشتغال بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان جویای کار و بنگاهها را رفع کند.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1310

به "چه کسانی مشمول یارانه جدید دولت می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی مشمول یارانه جدید دولت می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید