پیروزی مجدد حزب حاکم آفریقای جنوبی در انتخابات پارلمانی

به گزارش تور استانبول، با شمارش بیش از 98 درصد آرای انتخابات پارلمانی آفریقای جنوبی، حزب حاکم این کشور توانست با اکثریت قاطع آرا، مجددا پیروز انتخابات گردد.

پیروزی مجدد حزب حاکم آفریقای جنوبی در انتخابات پارلمانی

حزب حاکم آفریقای جنوبی موسوم به کنگره ملی آفریقا (ANC) با شمارش 98.19 درصد آرای انتخابات توانست در مجموع 57.68 درصد از آرا را به دست بیاورد.

در عین حال حزب اپوزیسیون اصلی موسوم به حزب ائتلاف دموکراتیک 20.70 درصد از آرا و یک حزب مخالف دیگر موسوم به حزب مبارزان آزادی مالی توانست 10.63 درصد از آرا را کسب کند.

در این انتخابات که روز چهارشنبه گذشته همراه با انتخابات مربوط به مجلسهای استانی برگزار گردید، مجموعا 48 حزب سیاسی به رقابت پرداختند.

با این حال این نخستین بار است که حزب کنگره ملی آفریقا که از زمان انتها حاکمیت اقلیت سفیدپوست در سال 1994 تا کنون حزب حاکم در آفریقای جنوبی بوده، کمتر از 60 درصد آرا را در یک انتخابات مجلسی به دست می آورد.

کارشناسان می گویند که حزب کنگره ملی آفریقا به دلیل درگیر شدن در مسائلی نظیر فساد مربوط به رهبرانش از جمله جاکوب زوما، رییس جمهور سابق آفریقای جنوبی با کاهش محبوبیت روبرو شده است.

این حزب همچنین متهم به کم کاری در تامین خدمات برای بخشهایی از مناطق کشور و عدم مقابله با افزایش بیکاری شده است.

این در حالی است که کارشناسان می گویند، یکی از عوامل پیروزی دوباره این حزب با رای بالا در انتخابات مجلسی عملکرد سیریل رامافوسا، رییس جمهور فعلی آفریقای جنوبی است و بسیاری از کسانی که در انتخابات به این حزب رای دادند، به وعده های رامافوسا برای مبارزه با فساد، ایجاد تغییرات در حزب و احیای اقتصاد علاقه نشان داده اند.

در عین حال حزب حاکم آفریقای جنوبی در انتخابات مربوط به مجلس های استانی در هفت مجلس از مجموع 9 مجلس استانی پیروز شده است.

حزب ائتلاف دموکراتیک نیز در استان کیپ غربی پیروز شده است در حالی که هنوز نتیجه مربوط به مجلس استان گائوتنگ که شامل دو شهر مهم ژوهانسبورگ و پرتوریا است هنوز نامشخص است.

اوایل روز آدینه حدود 35 حزب سیاسی نتایج اولیه ای که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات منتشر شد را رد کردند و مقامات را به عدم برگزاری آزاد و عادلانه انتخابات متهم ساختند.

با این حال ناظران انتخاباتی در نشستی رسانه ای گفتند که این انتخابات به شکلی آزاد و عادلانه برگزار گردیده است.

از جمله این ناظران جاکایا کیکوته، رییس جمهور سابق تانزانیا و رییس هیات نظارتی اتحادیه آفریقا، همراه با گودلاک جاناتان، رییس جمهور سابق نیجریه بودند.

با تور آفریقای جنوبی سفر کنید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 161

به "پیروزی مجدد حزب حاکم آفریقای جنوبی در انتخابات پارلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی مجدد حزب حاکم آفریقای جنوبی در انتخابات پارلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید