ویتامین های ضد کرونا

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران/لرستان یک متخصص تغذیه گفت: ترکیبات ویتامینی A, C, D و سلینیوم و روی نقش بسزایی در کاهش ابتلا به بیماری کرونا دارند.

ویتامین های ضد کرونا

سمیرا مرادی در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با مواد غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن در راستای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، اظهار کرد: مصرف ویتامین C برای بسیاری از موارد غیررسمی ذکر شده است، اما مصرف این نوع ویتامین به تنهایی، تنها علائم بیماری را کاهش داده و طول دوره بیماری را کوتاه تر می نماید.

وی با بیان اینکه در علم پزشکی مبحثی باعنوان مواد غذایی مؤثر در بهبود سیستم ایمنی بدن وجود دارد، گفت: این مواد غذایی منجر به ارتقای توان سیستم ایمنی بدن می گردد و احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند آنلفوانزا و کرونا را کاهش می دهد و در صورت ابتلا، فرد سریع تر بهبود می یابد.

مرادی در رابطه با سایر ویتامین های مفید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، ادامه داد: ترکیبات ویتامینی A, C, D و سلینیوم و روی نقش بسزایی در کاهش ابتلا به بیماری کرونا ایفا می نمایند و در صورت ابتلا نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد نمود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه دریافت رژیم در این شرایط به هیچ عنوان توصیه نمی گردد، گفت: افراد توجه داشته باشند که ضروری است در شرایط کنونی، مصرف قندهای ساده و فست فودها را از رژیم غذایی خود خارج نمایند.

وی استفاده از پروتئین های حیوانی، گیاهی و حبوبات نظیر آجیل و لبنیات کم چرب را از جمله غذاهای مفید برای این دوران دانست و اضافه نمود: مصرف گوشت ها به صورت پخته شده می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گردد، اما تا جایی که می گردد، باید مصرف غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس و همبرگر را کاهش داد.

مرادی توضیح داد: مصرف غذاهای نیم پخته نیز توصیه نمی گردد، همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که استرس و اضطراب باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن خواهد شد، لذا افراد خبرها را از مراجع رسمی پیگیری نموده و به اخبار کذب توجهی نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1491

به "ویتامین های ضد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین های ضد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید