واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات دبیر کل ناتو علیه ایران

به گزارش تور استانبول، سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت اظهارات مداخله جویانه دبیرکل ناتو تاکید نمود: هرگونه دخالت بیگانگان در ترتیبات امنیتی منطقه عامل ایجاد و تشدید ناامنی و تنش آفرینی است.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات دبیر کل ناتو علیه ایران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد اظهارات مداخله جویانه و اتهامات و ادعاهای دبیرکل ناتو درخصوص برنامه صلح آمیز هسته ای و توان دفاعی موشکی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران این اظهارات مداخله جویانه از سوی قدرت ها و نهادهای امنیتی خارجی در امور داخلی کشورها و منطقه خلیج فارس را محکوم می نماید.

وی ادامه داد: ایران بر این باور است که هر گونه دخالت در ترتیبات امنیتی منطقه توسط بیگانگان، خود عامل ایجاد و تشدید ناامنی و تنش آفرینی در منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به دبیرکل ناتو گفت: دبیرکل ناتو به جای دخالت در امور منطقه، جوابگوی آثار مخرب دخالت های این نهاد نظامی در خاورمیانه و غرب آسیا باشد که نتیجه ای جز کشتار غیرنظامیان، تقویت تروریسم، افزایش فراوری مواد مخدر، ویرانی و افزایش ناامنی در پی نداشته و آثار ویرانگر آن را تاکنون در ناامنی و بی ثباتی بعضی کشورهای منطقه شاهد هستیم.

موسوی با تاکید بر اینکه معتقدیم امنیت خاورمیانه باید توسط کشورهای منطقه و بدون حضور نیروهای خارجی تامین گردد، توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران همچون هر کشور مستقل دیگری در دنیا برای خویش حق برخورداری از برنامه های متعارف دفاعی را قائل بوده و به همین دلیل برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران از ماهیتی دفاعی و بازدارنده برخوردار است و ابراز نگرانی های بی مورد، تاثیری بر سیاست کشورمان در حفظ و تقویت برنامه دفاع موشکی نخواهد داشت.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف ناتو در مصاحبه ای روز پنجشنبه ضمن اتهام زنی به ایران ادعا کرد: همه اعضای ائتلاف ناتو به شدت از فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه، حمایت این کشور از گروه های تروریستی و برنامه موشکی آن نگران هستند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 417

به "واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات دبیر کل ناتو علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات دبیر کل ناتو علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید