نیروهای ناتو ضرب الاجل طالبان را نادیده می گیرند

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران، دو منبع وابسته به ناتو به رویترز گفته اند که نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی قصد دارند بیش از ضرب الاجل معین شده در توافق آمریکا و طالبان، در خاک افغانستان بمانند.

نیروهای ناتو ضرب الاجل طالبان را نادیده می گیرند

طبق توافق، آنها باید تا فرا رسیدن ماه میلادی می، از افغانستان خارج شوند حال آنکه یکی از منابع آگاه به رویترز گفته است که خروج کامل آن هم تا سرانجام ماه میلادی آوریل میسر نیست.

وی در تکمیل این ادعا اضافه نمود: شروط مشخص شده رعایت نشده است و با دولت جدید واشنگتن، تغییراتی در سیاست مان ایجاد می گردد. به این ترتیب، راهبرد به مراتب حسابگرانه تری را برای خروج اتخاذ خواهیم کرد.

یک منبع دیگر ناتو هم اضافه نمود درباره اینکه بعد از سرانجام ماه آوریل چه می کنیم، در نشست ماه فوریه پیمان آتلانتیک شمالی رایزنی خواهد شد.

با توجه به اینکه توافق با طالبان در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا حاصل شد و او تمایل به نادیده دریافت ناتو داشت، انتظار می رود موضع گیری پیمان آتلانتیک شمالی در مقطع فعلی که دولت جدیدی در واشنگتن روی کار آمده است؛ بسیار حساس باشد.

پیشتر نیز سخنگوی ناتو مدعی شده بود که هیچیک از کشورهای عضو، تمایل ندارند بیش از حد لازم در افغانستان بمانند حال آنکه حضور پیمان آتلانتیک شمالی در این کشور، شرایط محور است.

ادعاهای منابع وابسته به ناتو در حالی مطرح می گردد که دولت کابل و بعضی کشورهای خارجی، طالبان را به عدم پیروی از مفاد توافق با آمریکا و دامن زدن به خشونت متهم می نمایند و دولت بایدن نیز خواهان بازنگری در توافقی شده که فوریه 2020، میان این گروه و دولت ترامپ حاصل شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1498

به "نیروهای ناتو ضرب الاجل طالبان را نادیده می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای ناتو ضرب الاجل طالبان را نادیده می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید