نخستین قربانی کرونا در ایتالیا ، افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان

به گزارش تور استانبول، پیرمردی 78 ساله از اهالی شهر پادوا در شمال ایتالیا نخستین قربانی کروناویروس در کشور چکمه ای اروپا لقب گرفت.

نخستین قربانی کرونا در ایتالیا ، افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان

با ما همراه باشید و با ارزانترین تور ایتالیا لحظه آخری از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزیر بهداشت ایتالیا روز گذشته از قطعی شدن 15 مورد ابتلا به ویروس کرونا در منطقه مرفه نشین لومباردی در شمال این کشور اطلاع داد. به گفته روبرتو اسپرانتسا، دو بیمار مبتلا به کرونا هم در منطقه ونتو در همسایگی لومباردی مشاهده شده اند. نکته عجیب اینکه هیچ کدام از بیماران به چین سفر ننموده اند و مقام های وزارت بهداشت می کوشند منشاء این بیماری را در ایتالیا زودتر پیدا نمایند.

رسانه های محلی اعلام کردند نخستین مرگ ناشی از ابتلا به کروناویروس یک پیرمرد 78 ساله است که دو هفته پیش در بیمارستان بستری شده بود. منطقه محل ابتلا و مرگ این مرد در قرنطینه کامل است و مقام های رسمی در لومباردی در کوشش برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، تمام رویدادهای عمومی را متوقف و مدرسه ها را تعطیل کردند. در میلان هم که پایتخت مالی ایتالیاست و چند شهر کوچک نزدیک آن، مدرسه ها و برنامه های عمومی تعطیل شده است.

پزشکان در بخش های مختلف ایتالیا در حال معاینه صدها شهروندی هستند که به احتمال فراوان در معرض برخورد با مبتلایان به کروناویروس بوده اند. نخست وزیر ایتالیا هم در حاشیه اجلاس اتحادیه اروپایی در بروکسل به همه اطمینان خاطر داد اوضاع تحت کنترل است. جوزپه کونته گفت: ما برای شیوع بیماری آماده بودیم. مردم لازم نیست نگران باشند. ما همه اقدام های پیشگیرانه و احتیاطی را در دستور کار قرار داده ایم.

مقام های محلی می گویند نخستین بیمار مبتلا به کرونا یک مرد 38 ساله از ساکنان شهر لودی در منطقه لومباردی بود که با یک دوست تازه بازگشته از چین ملاقات نموده بود. در حالی که همسر باردار این مرد، یک دوست و سه شهروند دیگر نزدیک به او گرفتار کرونا شده اند اما خود این بیمار 38 ساله دیگر نشانه های بیماری را ندارد و آزمایش ها روی او منفی بوده است. پزشکان احتمال می دهند او بدون بروز دادن نشانه های بیماری بهبود یافته باشد.

تا پیش از روز آدینه، تنها سه مورد مبتلا به کرونا در ایتالیا گزارش شده بود؛ دو گردشگر چینی که از شهر ووهان به رم آمده بودند و یک ایتالیایی که در هواپیمای حامل شهروندان ایتالیایی از چین در این کشور به زمین نشست. پس از آن، ایتالیا تمام پروازهای مستقیم خود را به چین به حال تعلیق درآورد؛ رفتاری که خشم مقام های پکن را برانگیخت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 778

به "نخستین قربانی کرونا در ایتالیا ، افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین قربانی کرونا در ایتالیا ، افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید